Akár két órát is késhetnek a vonatok a hegyeshalmi fővonalon

Forgalomba állt a MÁV saját gyártású első belföldi IC+ kocsija
Budapest, 2020. február 13. A MÁV első, saját gyártású, belföldi forgalomra szánt másodosztályú InterCity (IC+) kocsija a forgalomba állításának napján a Déli pályaudvaron 2020. február 13-án. Az utasok a Zalaegerszegre közlekedő Göcsej InterCity járaton utaztak először az új járművön. MTI/Balogh Zoltán
Vágólapra másolva!
Akát két órát is késhetnek a vonatok a hegyeshalmi fővonalon, mert Almásfüzitő állomáson nem működik a biztosítóberendezés - írja a Mávinform.
Vágólapra másolva!

Almásfüzitő állomáson 8:20-tól nem működik a biztosítóberendezés, ezért az arra közlekedő vonatok várakozásra kényszerülnek. A szakemberek már dolgoznak a berendezés javításán.

A hegyeshalmi fővonalon a délelőtti vonatok menetideje akár 90-120 perccel is megnőhet.

A késések csökkentése érdekében a Déli pályaudvarról 7:18-kor Győrbe indult S10-es járat (4922-es vonat) csak Tatáig közlekedik. A Győrből 9:40-kor a Déli pályaudvarra induló S10-es járat (4915-ös vonat) csak Tatától közlekedik.

Az InterCity vonatok a főváros és Győr között felármentesen vehetőek igénybe. Forrás: MTI/Balogh Zoltán

A személyvonatok utasait Almásfüzitő felső és Almásfüzitő között pótlóbusz szállítja.

A Közgáz IC (IC 937) és az Alpokalja IC (IC 917) Komáromtól a Keleti pályaudvarig egyesítve közlekedik, Komáromtól Kelenföldig (Almásfüzitő kivételével) minden állomáson és megállóhelyen megáll.

A Claudius IC (IC 912) és a Hortobágy EC (EC 140) Tatabányától Győrig egyesítve közlekedik, ezen a szakaszon minden állomáson és megállóhelyen megáll.

Az InterCity vonatok a főváros és Győr között felármentesen vehetőek igénybe.

Update: A Mávinform csütörtök délután azt közölte, a szakemberek befejezték a biztosítóberendezés javítását Almásfüzitőn, így már nincsenek korlátozások a Tata-Komárom szakaszon.

Az S10-es személyvonatok ismét a teljes útvonalon, a Déli pályaudvar és Győr között járnak.

A távolsági vonatok közlekedésében csütörtök délután továbbra is késésekre kell számítani,

a menetrend estére állhat helyre

a hegyeshalmi fővonalon - írták.

Frissítés: A szakemberek befejezték a biztosítóberendezés javítását Almásfüzitő állomáson, már nincsenek korlátozások a Tata-Komárom szakaszon. Az S10-es személyvonatok ismét a teljes útvonalon, a Déli pályaudvar és Győr között járnak. A távolsági vonatok közlekedésében csütörtök délután továbbra is késésekre kell számítani, a menetrend estére állhat helyre a hegyeshalmi fővonalon.