„Egyetemünk oktatási rendszere és képzései erős alapot adnak a hallgatóinknak az élethosszig tartó tanuláshoz, amelynek fontosságát ma már talán nem kell hangsúlyozni.
A nálunk megszerzett versenyképes tudással és magas szintű szakmai képzettséggel magabiztosan, sikeresen végezhetik munkájukat.
Hallgatóink az elméleti oktatást gyakorlati, azonnal alkalmazható tudással egészítik ki, így a munka világában gyorsan tudnak érvényesülni.
Az órarendjeinket úgy alakítjuk, hogy a már munkában álló hallgatóink könnyen beilleszthessék az életükbe a levelezős és szakirányú képzéseinket."
Origo: Kérem, mutassa be néhány szóban a régi-új egyetem képzési rendszerét, működését! Miben változott, mit kínál?
Dr. Szatmári Péter: „Idén 19 éves az intézményünk. Elődje, a Zsigmond Király Egyetem az első magyar magán felsőoktatási intézmények egyike volt. A közelmúltban megváltozott a fenntartó és vele együtt a név is. Ám nem csupán névváltoztatásról van szó, alapjaiban alakult át egyetemünk filozófiája is!
Ha röviden jellemeznem kellene a Milton Friedman Egyetemet, akkor a gyakorlatorientáltság, a hallgatóbarátság és az innováció kifejezéseket használnám.
Az állami intézményekkel összevetve itt sokkal inkább személyre szabjuk a képzést. Amikor a hallgató felvételt nyer hozzánk, lényegében megfogjuk a kezét és segítünk neki a tanulásban, ám a többi felsőoktatási intézménnyel ellentétben ránk akkor is számíthat, mikor már befejezte a tanulmányait.
A képzésünk kompetenciatárgyak oktatásával kezdődik.
Mindenkinek megalkotjuk a személyes portfólióját, amely segítségével kialakíthatja a saját karrierképét.
Mindezt természetesen a tanulókkal közösen tesszük. A különböző szakokon hallgatók, mentorok és támogatók együtt keresnek megoldást arra, hogy 3-3,5 év után ki, merre induljon el a munkaerőpiacon, esetleg hogyan folytassa a tanulást mesteri, doktori szinten.
Még egy fontos dolgot hadd említsek! A Milton Friedman név arra kötelez bennünket, hogy kilépjünk a globális felsőoktatási piacra.
Az intézmény nemzetközivé tétele folyamatban van.
Szeretnénk minél több intenzív transzatlanti kapcsolatra szert tenni."
Origo: Utalt rá, hogy a Milton Friedman Egyetem név determinálja a vezetőséget bizonyos célok elérésére. Milyen hatással volt a névváltoztatás az intézmény életére? Beszélhetünk-e egyfajta trendváltásról?
Dr. Szatmári Péter: Pontosan erről van szó! Számos újítást tervezünk az egyetem életében. Eddig 11 alap- és mesterszakunk volt, de folyamatosan dolgozunk az egyes területek továbbképzésén. Mindezek mellett új képzéseket is tervezünk, például a pedagógusképzés területén is nagyon komoly ambícióink vannak. Több, máshol el nem érhető szakirányú továbbképzésünk is van, a „Nemzetbiztonság és biztonságpolitika" vagy a „Sportlétesítmény-menedzser" képzés iránt is nagy az érdeklődés.
Origo: Közeleg november 15-e, a jelentkezési határidő. Mit kell tudnia a képzéseik iránt érdeklődőknek?
Dr. Szatmári Péter: A legfontosabb, hogy a mostani keresztféléves képzés az utolsó olyan időszak a magyar felsőoktatásban, amikor még be lehet jutni egyes szakokra - például a közgazdász vagy a gazdasági informatikus képzésünkre - emelt szintű érettségi és nyelvvizsga nélkül is. Levelező képzéseink elérhetőek azok számára is, akik munka mellett keresnek új szellemi kihívásokat.
Célunk, hogy megújult egyetemünk a magyar felsőoktatás meghatározó szereplőjévé váljon.
Az üzleti igényekhez igazodva, számos új szakot indítunk kereskedelmi, marketing és turisztikai területen, és több, jelenlegi hiányszakma szakembereinek képzését is tervezzük. A Pedagógusképző Karon első lépésként közgazdásztanár képzésbe kezdünk, majd a kiépülő infrastruktúrára alapozva óvodapedagógus és tanító képzést is indítunk. Fontos, hogy mindenki megtalálja a számára legmegfelelőbb képzést, és a Milton közösségének tagja lehessen.
A cikk megjelenését a Milton Friedman Egyetem támogatta.