Luxusvillából kéreget a Soros-blog főszerkesztője

2019.07.22. 18:54

Miközben Uj Péter, a Soros-blog főszerkesztője folyamatosan koldul, és azt a látszatot kelti, hogy csupán az olvasói támogatásból él, addig Soros György amerikai tőzsdespekuláns tömi őket, és mindezek tetejében a főszerkesztő luxuskörülmények között lakik Budaörsön – írta a Tűzfalcsoport.blogstar.hu.

Uj Péter, a hazai sorosista média egyik vezetője az EP-választásokat követően gyakorlatilag alig publikál, az UP #ombizalompunpa rovatban – írta a tuzfalcsoport.blogstar.hu oldal. Az oldal kiderítette, hogy 

Uj Péter és Soros gyakorlatilag összenőtt egymással

Uj Péternek már egy ideje az egyetlen munkaadója Soros György. A 444.hu nevű bloggal és az azt kiadó vállalattal foglakozik, ám a felszín alatt egy olyan dörzsölt „magánzó" képe bontakozik ki előttünk, akinek egyáltalán nincs ellenére fia és felesége nevére íratni olyan cégeket, amelyek vastagon benne vannak Soros zsebében

- írja a Tűzfalcsoport.

Már jó ideje köztudott, hogy ugyanaz a Soros-alap a 444 tulajdonosa, mint a Magyar Narancsnak. Ezt persze a baloldali sajtó - és maga a 444 is - mélyen elhallgatja, sőt az amerikai befektetési alap is megpróbálja rejtegetni a közvetlen kapcsolatot Soros milliói és Uj Péter blogja között. A cégadatok, a Soros-birodalomból kiszivárgott dokumentumok és egy határokon átívelő szervezet nyíltforrású adatbankja viszont segít megfejteni, hogy milyen családi céghálók és nemzetközi ügynökségek állnak a 444 és Uj Péter mögött.

Soros György zsebében van a 444.hu főszerkesztőjeForrás: AFP/Fabrice Coffrini

Az amerikai tőzsdespekuláns előretolt helyőrsége

2014-ben, a lap indulása után egy évvel a 444-et kiadó Magyar Jeti Zrt.-be bevásárolta magát a Digital News Ventures nevű amerikai befektetési alap, ez egy másik befektetési alap, az úgynevezett MDIF (Media Development Investment Fund) részeként működik, amelyet szinte csak és kizárólag Soros György finanszíroz. A marketingszöveg szerint, azért, hogy így erősítsék a demokráciát ott, ahol az, nem elég fejlett. Magyarán ez azt jelenti, hogy az amerikai milliárdos online portálok segítségével nyomatékosítja befolyását bizonyos régiókban, így téve szert politikai, és gazdasági hatalomra.

A 444 tehát nem más, mint Soros előretolt helyőrsége, a befolyásolás, a megvesztegetés, a lejáratás és a karaktergyilkosság eszközeivel mindent megtesz, hogy nyomást gyakoroljon a demokratikusan megválasztott kormányok ellen, ha kell, elősegítse azok elmozdítását is – írta a Tűzfalcsoport. A 444-et finanszírozó alap, az MDIF 2005 és 2009 között 15 millió dollárnyi támogatást kapott a Soros-féle Open Society Institute-tól; egyik vezetőjük, Marie Nemcova, a 444 kiadójának az MDIF által delegált egyik igazgatósági tagja 1994-től 1998-ig a prágai Soros-alapítvány programigazgatója volt, amit az MDIF kedvéért hagyott ott, ez a nő ma a 444-et felügyeli. Két külföldi Soros-katona felügyeli a 444-et, az egyikük a már említett Marie Nemcova, a másikuk pedig Valer Kot.

Uj Péterék nyakába, - a pénzügyi támogatásért cserébe - elsőként Maria Nemcovát az Open Society korábbi prágai programigazgatóját ültették, de még azt is le kellett nyelniük, hogy a Soros által kirendelt komisszárnő a 444.hu, illetve a kiadó cég a Magyar Jeti Zrt. igazgatótanácsába is beüljön.

Komplett cégháló a Soros-blog körül

Uj Péter azonban egy komplett céghálót épített fel a 444 köré. Van olyan, amelyben tulajdonosnak a saját fiát, U. B-t tette meg, ám van olyan is, amelyben régi harcostársát, Kardos Gábort. A 444-et kiadó cég egyedüli tulajdonosa ugyanis a PlanCman Korlátolt Felelősségű Társaság, aminek viszont két igazgatósági tag, Uj Péter és Kardos Gábor Miklós a tulajdonosai. Ennek a Kft-nek bevétele nincs, egyetlen érdekeltsége a Magyar Jeti Zrt, azonban eladósodottsága 2300 százalék.

A cégadatokból azonban más is kiderül, Uj Péter egyik első cégét átadta fiának, U. B-nek, a VÖRÖS METEOR Újságírói, Kiadói PR Szolgáltató Betéti Társaságot 1998-ban alapították és jelenleg két vezetője van.

Luxusvillában él Soros helytartója

Miközben a 444 folyamatosan pénzt koldul az olvasóitól a cégadatok szerint a lapot kiadó Magyar Jeti Zártkörűen Működő Részvénytársaság jegyzett tőkéje megközelíti a 16 millió forintot, de ennél sokkal érdekesebb, hogy az állítólag anyagi gondokkal küzdő lap nettó árbevétele 500 millió forint volt, amelyben feltehetően el van rejtve Soros adománya is. Hogy hová lettek ezek a pénzek? Azt nehéz kideríteni, ám a Tűzfalcsoport kutatásai során rábukkant egy budaörsi luxusvillára, amely a 444 főszerkesztőjének a tulajdona, és amely a mai ingatlanárak mellett megközelítőleg 100 millió forintot ér.

Forrás: Tűzfalcsoport.blogstar.hu

 

Forrás: Tűzfalcsoport.blogstar.hu

Uj Péter, mindig minden felületen azt mondta, hogy miután távozott az Indextől anyagilag is mélypontra jutott. Eközben a főszerkesztő luxuskörülmények között lakik Budaörsön. A tulajdoni lapok szerint 3 telek és egy ingatlan is van a nevén.