Azonnali kivizsgálásra utasította a Wizz Air ügyében a Fővárosi Kormányhivatalt Tuzson Bence

Vágólapra másolva!
A Wizz Air légitársaság W6 2222 járatának, június 6-án London Gatwick-Budapest útvonalon történt incidenseinek azonnali kivizsgálására utasította Tuzson Bence közszolgálatért felelős államtitkár a Fővárosi Kormányhivatalt.
Vágólapra másolva!

A fogyasztóvédelmi vizsgálat során a hatóság feladata feltárni, hogy a légitársaság megfelelően tájékoztatta-e az ügyfeleit, illetve hogy minden jogszabályi kötelezettségüknek eleget tettek-e.

Minden esetben szigorúan fellépünk az utasok megtévesztése, illetve a velük szemben tanúsított jogszerűtlen magatartással szemben.

Június 6-án hét órát késett egy budapesti Wizz Air-járat, de nem akarnak kártérítést fizetni az utasoknak. A légitársaság szerint rendkívüli körülmény miatt történt a késés, ezért nem jár visszatérítés.

Korábban is történt már hasonló eset. Mint ahogy azt korábban az Origó is megírta Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter egyetértésével Tuzson Bence július elsején utasította a Fővárosi Kormányhivatalt, hogy

indítson fogyasztóvédelmi vizsgálatot a Wizz Air légitársaság, valamint a Kartago Tours utazási iroda ellen.

Június 25-i London-Budapest járatán utazók több mint 24 órás késéssel indulhattak csak útnak. Június 30-án pedig a Marosvásárhely-Budapest járaton történt helytelen utastájékoztatás miatt szükséges vizsgálat indítása az utasok megtévesztése, illetve a velük szemben tanúsított magatartás miatt.

A Wizz Air nyilatkozata:

„A budapesti repülőteret tervezetten zárták hajnali fél 1 és reggel 4 között június 6-án, de menetrend szerint a Wizz Air W6 2222-os járata a reptérzár előtt leszállt volna Ferihegyen. A repülőgép eleve késve érkezett Budapestről Londonba. Sajnos a járat a reptérzártól független, előre nem látható okok (az európai légiirányítás szűkös kapacitása miatti korlátozások) miatt késett, ezért leszállási ideje „belecsúszott" a tervezett lezárásba. Kértük a járat elsőbbségi kezelését a gatwicki repülőtéren dolgozó földi kiszolgáló partnerünktől, és kérelmeztük egy mihamarabbi résidőt a felszálláshoz az EuroControltól, de sajnos nem kaptuk meg. Minden erőfeszítésünk ellenére nyilvánvalóvá vált, hogy nem sokkal, de lekéstük annak lehetőségét, hogy a gép még a reptérzár előtt landolhasson Budapesten. Ezért kellett a járatot Debrecenbe irányítanunk, majd a reptér megnyitása után, az utasokkal a fedélzeten továbbrepülni Budapestre. Noha a visszatérítésért folyamodó utasoknak írt válaszunkban nem fejtettük ki a fenti eseménysor valamennyi részletét, a késéshez vezető okok, beleértve a résidőt, összességében valóban előre nem láthatóak voltak. Bár késéshez vezető okok a Wizz Air hatáskörén kívülálló eseményekre vezethetőek vissza, ezúton is elnézést kérünk érintett utasainktól az okozott kényelmetlenségért."