Új helyre költözik a MÁV-Start

kelenföld, pályaudvar, utasellátó, resti
Vágólapra másolva!
A Magyar Nemzet azt írja, hogy kiköltözött a Kelenföldi pályaudvar XIX. századi épületéből a MÁV-Start, a pénztárakat és jegyautomatákat a korszerű, a 4-es metróval közös aluljáróba telepítették. A műemléki védettséget élvező indóház sorsáról még nincs döntés.
Vágólapra másolva!

Átköltöztette pénztárait és az utasinformációs egységét

a Kelenföldi pályaudvaron belül a nemzeti vasúttársaság.

Ez azt jelenti, hogy szolgáltatóegységek a föld alá kerültek, immár a peronokhoz vezető korszerű, tágas passzázs középső részén találhatók. Így az induló vonatok közelébe kerültek, és a 4-es metró lejáratai is könnyen elérhetők.

Az aluljárószintre telepített létesítmény ma a főváros talán legkorszerűbb vasútállomása.

Ha ehhez hozzátesszük, hogy a Budapest–Székesfehérvár vasútvonal ugyancsak komoly rekonstrukción van túl, és a megfelelő híradás- és vasúttechnikai berendezések üzembe helyezése után akár óránként 160 kilométeres sebességgel közlekedhetnek majd a villamos motorvonatok, akkor elmondható, hogy a legkomfortosabb elővárosi vonal fontos pályaudvara a kelenföldi.

Kelenföldi pályaudvar Forrás: Lantos Gábor

A MÁV-Start tájékoztatása szerint a pályaudvaron belföldi és nemzetközi tudakozó és jegypénztár működik, azonban a váróterem a műemlék épület lezárása után megszűnik, és a mellékhelyiségért is az 19-es villamos végállomásáig kell sétálni. A koros indóház épülete még nyitva van az utasok előtt, a várótermet fűtötték, és működtek az utastájékoztató kijelzők is, de a pénztárakat és az újságost bezárták. Az épület nem kerül teljesen használaton kívül, mert egyik végében büfé, a másikban postahivatal működik.

Ezek a létesítmények egyelőre maradnak az egykori felvételi épületben.

Mint Homolya Róbert, a MÁV elnök-vezérigazgatója a Magyar Nemzetnek elmondta, a fővárosi nagy pályaudvarokon megkezdték a legfontosabb, az utasok számára közvetlenül érzékelhető részek átalakítását.

Először Kelenföldön, majd a Keletiben költöztetik az aluljárószintre a pályaudvari funkciókat.

Hasonló a cél a Nyugatiban is, de ott a legsürgősebb a tető javítása. Az uniós közbeszerzési értesítőben már közzétették az ehhez szükséges pályázatot.

Homolya Róbert jelezte, hogy Kelenföldön a történelmi indóházi épületet akár más célra is lehet majd használni, ehhez azonban tulajdonosi döntést kell hozni. Az 1861-ben létesült felvételi épületben legutóbb 1984-ben végeztek felújítási munkálatokat, rekonstrukciója nemcsak szükséges, de az Etele tér városközponti fejlesztéseinek tükrében kívánatos is. Hiszen a kissé romos indóházzal szemben, az Etele tér másik oldalán már ott magasodik a főváros legnagyobb plázájának csaknem szerkezetkész tömbje. A csupa üveg létesítmény meghatározza majd a tér hangulatát, és bizonyára megváltozik később a környezete is.