Az összegyűjtött ajánlásokat három - helyi, területi és országos - szinten ellenőrzik, a választás típusától függően.
A helyi választási irodákban (ez a települési szint) ellenőrzik a képviselőjelöltek, polgármesterek,
valamint a települési nemzetiségi képviselő-választás jelöltjeinek ajánlásait.
Megyei szinten a területi választási irodák ellenőrzik a megyei közgyűlési választáson listát állítani szándékozó jelölőszervezetek által összegyűjtött ajánlásokat, valamint a
Fővárosi Választási Iroda ellenőrzi a főpolgármester-jelöltek által összegyűjtött ajánlások érvényességét.
Ugyancsak ezen a szinten ellenőrzik a megyei és a fővárosi nemzetiségi önkormányzati választás ajánlásait.
Ezek mellett a Nemzeti Választási Iroda ellenőrzi az országos nemzetiségi önkormányzati képviselők választásán induló nemzetiségi szervezetek által összegyűjtött ajánlásokat.
A választási irodáknak
három napjuk van
arra, hogy az önkormányzati és nemzetiségi választáson indulni szándékozó jelöltek által összegyűjtött ajánlásokat ellenőrizzék.
A választási iroda ilyenkor megvizsgálja, hogy az ajánlóív sorszámozva van-e, rá van-e vezetve az ajánlást gyűjtő személy neve és aláírása. Az ajánlóívre felvezetett adatok alapján a választási iroda azonosítja az ajánló választópolgárt, vizsgálja, van-e választójoga, valamint azt, hogy az ajánlóíven feltüntetett adatai (a neve, személyi azonosítója, lakcíme) a központi névjegyzékben szereplő adataival megegyeznek-e.
Az iroda állapítja meg azt is, hogy az érvényes ajánlások száma eléri-e a meghatározottat. Az ajánlások ellenőrzésének eredményéről a választási iroda tájékoztatja a mellette működő bizottságot, amely - legkésőbb a bejelentést követő negyedik napon - dönt a jelölt nyilvántartásba vételéről vagy elutasításáról.