Pánikgombbal kérhetnek segítséget a kalauzok

kalauz vonat
Illusztráció.
Vágólapra másolva!
Problémás utas, a kalauzt ért bántalmazás esetén használhatják a jegyvizsgálók a pánikgombot. Eddig tizenkét alkalommal volt rá szükség - írja közleményében a MÁV.
Vágólapra másolva!

A pályaudvarokon bemondott figyelemfelhívás, a konfliktuskezelési tréning és a pánikgomb együttese segített visszaszorítani a kalauzokat ért támadásokat - írja a vasúttársaság.

A pánikgomb segítségével

a kalauz riasztani tudja a vonaton utazó vagyonőrt, a többi jegyvizsgálót, mozdonyvezetőt, vagy az üzemirányítókat.

A pánikgombot bántalmazás vagy azzal való fenyegetés, utas rosszulléte, balesetveszély elhárítása, az utasok értékeinek és a vonat védelméért használhatják.

A pánikgombot eddig tizenkét alkalommal használták a kalauzok. Képünk illusztráció Forrás: MTI/Máthé Zoltán

A tavaly nyár óta eddig 12 alkalommal használták a jegyvizsgálók.

A bevezetés óta szerzett tapasztalatok azt mutatják, hogy amikor problémás utassal van dolga egy jegyellenőrnek, több támogató jelenlétében a konfliktusok hatékonyan csillapíthatók - írja még a MÁV.

A jegyvizsgálók elmondása alapján megesett, hogy

egyszerre öt utas lépett fel fenyegetően, azonban a pánikgomb használata után érkezett erősítés végül meggyőzte őket,

lehiggadtak, és mindannyian fizettek. Intézkedés alkalmával nem minden esetben együttműködők az utasok, és előfordult, hogy nyolc fenyegetőző utashoz kellett rendőrt hívni a következő állomáshoz. Több alkalommal rosszullét miatt hívtak mentőt utashoz a szolgálatban levő jegyvizsgálók az S.O.S. gomb segítségével.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!

Mindent egy helyen az Eb-ről