A Fidesz az online-térben is jól mozgósít, az ellenzéki pártokat Gyurcsány dominálja, a Jobbiktól
pedig elfordulnak eddigi követői – ez derül ki a Médianéző Központ gyorselemzéséből, melyet a
pártok március 15-ei Facebook-aktivitásáról készített.
Az elemző központ szerint már a tavalyi, országgyűlési választásokon is megfigyelhető volt, hogy a nagyobbik kormánypárt tudja a leghatékonyabban eljuttatni üzeneteit a közösségi médiában, tehát a Fidesz tudatosságban messze az ellenzéki pártok előtt jár.
A Médianéző Központ ismertetése szerint a Fidesz fölénye ötszörös az ellenzéki pártokkal (MSZP, Jobbik, DK, Párbeszéd, Momentum, LMP) szemben, ami azt jelenti, hogy a Facebook-oldalakat vizsgálva 134 100 interakciót (kedvelés, megosztás, komment) lehetett megfigyelni március 15-én, ebből a kormánypárt 113 ezret tudhat magáénak. Tehát az összes interakció 84 százaléka a Fideszhez köthető, vagyis a kormánypárti üzenetek
ötször olyan hatékonyan értek célba, mint az összellenzéki tüntetés és az azon részt vevő összes párt üzenetei összeadva.
Az ellenzéki oldalt Magyarország legelutasítottabb politikusa, Gyurcsány Ferenc uralja, ugyanis március 15-én a valamivel több, mint 20 ezer ilyen interakció 64 százaléka (12 800) kötődik a DK elnökéhez, míg a maradék 7300 reakciót hat (!) vezetőként számon tartott ellenzéki politikus közösségi médiában elhelyezett üzenetei váltották ki. Az ellenzék belső erőviszonyait és állapotát jól tükrözi, hogy a második helyre az LMP-t korábban elhagyó, pártnélküli politikus, Szél Bernadett került (2400 interakció).
A Médianéző Központ szerint a Jobbik az egyetlen párt, amelyik nem tudta növelni követői számát a nemzeti ünnepen. Ahogy a gyorselemzésben írják, a
jobbikosok szemmel láthatóan nem tudták elviselni, hogy képviselőjük, Jakab Péter, többek között Gyurcsány Ferencnével állt színpadra az ellenzéki tüntetésen,
hiszen aznap harminchét fővel lett alacsonyabb a párt Facebook-oldalát követők száma.
Viszonyításképpen: a legtöbben a Fidesz (271 kedvelés), a legkevesebben (2) az LMP profilját jelölték meg követésre érdemesnek a nemzeti ünnepnapon.
Összességében elmondható, hogy az elmúlt egy év során továbbra sem látható változás a Fidesz és az
ellenzéki pártok közösségimédia-használatában,
a választási eredményekhez hasonlóan ezen a területen is elsöprő kormánypárti fölény tapasztalható.
A közelgő európai parlamenti választásokra nézve ez ismét a kormánypárt tudatosabb és nagyobb mozgósítási képességére enged következtetni, miközben az ellenzék belső erőviszonyai tekintetében egy tovább hanyatló Jobbikot és egy szűk, de aktív támogatói réteggel rendelkező Gyurcsány-pártot láthatunk.