Veronai buszbaleset: új szakértőket kérne fel a szülők egy része

Szinyei Merse Pál Gimnázium veronai buszbaleset, Verona, buszbaleset, busz, kiégett, kiégett busz, helyszín, baleset helyszíne
Vágólapra másolva!
Több kérdésre is szeretnének még választ kapni a szülők, beleértve azt is, hogyan kapott lángra a budapesti Szinyei Merse Pál Gimnázium diákjait és tanárait szállító busz két évvel ezelőtt, és köze lehetett-e a tragédiához annak, hogy a buszban volt egy illegális pót-üzemanyagtartály. Úgy vélik, ha egy szakértő tisztázná ezeket, újabb gyanúsítottja is lehet még a magyar nyomozásnak. December közepén ugyanis foglalkozás körében elkövetett gondatlan veszélyeztetés gyanújával már kihallgattak egy embert a Készenléti Rendőrség Nemzeti Nyomozó Irodájának munkatársai.
Vágólapra másolva!

Egyelőre nem tudni, hogyan gyulladhatott ki a veronai buszbalesetben részt vevő busz.

– mondta az Origónak Szendrei Endre, aki az unokahúgát vesztette el 2017. január 20-án a 17 halálos áldozatot követelő veronai buszbalesetben, amelyben a magyar diákokat és tanárokat szállító busz az olasz autópálya egyik oszlopának csapódott, majd kigyulladt. Többen megégtek.

Az Origo információi szerint a szerencsétlenül járt utasokat a lángok megjelenése előtt „beborította a gázolaj”.

Új szakértőket kérnének fel

Mivel a baleset Veronában történt, az olasz rendőrök indítottak nyomozást az ügyben. Az ő feladatuk volt az, hogy minden részletre kiterjedő munkát végezzenek, vagyis szakértők bevonásával vizsgálják meg a tragédia körülményeit. Bár a tűz miatt magától értetődőnek tűnne, a szülők egy csoportját képviselő

Szendrei Endre kételkedik benne, hogy felkértek-e tűzvizsgálót.

– magyarázta.

A busz maradványai Forrás: AFP

Az olasz nyomozás lezárása után 5 olasz, az autópályája tervezéséhez és kivitelezéséhez kapcsolódó személy mellett V. Jánost, a magyar buszsofőrt is megvádolták. Más, tehát sem a sofőr vezetői engedélyét kiadó orvos, sem a sofőrt alkalmazó társaság vezetői nem kerültek a veronai bíróság bírája elé a perben, amely 2018. október 31-én kezdődött. A magyar nyomozók segítettek az olasz kollégáiknak. Tegnap derült ki, hogy december közepére nekik is lett gyanúsítottjuk az ügyben, akit

foglalkozás körében elkövetett gondatlan veszélyeztetés gyanújával hallgattak ki,

de nem vették őrizetbe. A nyomozás érdekeire való tekintettel nem közölték, ki az illető.

Az orvos vagy a cégvezető

A Magyar Idők azt írta, a magyar nyomozók egyebek mellett a busztársaság tagjainak felelősségét és a busz műszaki állapotát is megvizsgálták. Korábban ugyanis felmerült, hogy

egy új üzemanyagtartályt is beszerelhettek a buszba, illegálisan.

Az Origo információi szerint az igazságügyi szakértői véleményből kiderül, hogy

a cég vezetője adott utasítást a busz átalakítására.

Vajon ennek a tartálynak köze lehet ahhoz, hogy ekkora lett a tragédia?

– mondta a Magyar Időknek Borbély Zoltán közlekedési és biztosítási szakjogász.

Krizsány László és Szendrei Endre beszélget az Origo riporterével Fotó: Polyák Attila - Origo

A lap szerint az új gyanúsított a pót-üzemanyagtartály miatt a buszt üzemeltető cég vezetői közül kerülhetett ki, a 24.hu viszont azt az információt kapta, hogy a sofőr háziorvosa az NNI első gyanúsítottja a veronai buszbaleset felelősei után indított nyomozásban. Az Origo információi alapján ugyanakkor

nem V. János háziorvosa, hanem a cég üzemorvosa volt az, aki a buszsofőr alkalmassági engedélyét kiadta, valószínűleg ő lehetett az, akit kihallgattak.

– mondta Szendrei Endre.

Ahhoz, hogy a póttartály miatt bárkit meggyanúsítsanak egy szakértői véleményre mindenképpen szükség van. Az Origo friss információi szerint

a baleset körülményeit kizárólag az olasz nyomozók vizsgálták, a magyarok nem.

Ezért valószínűbb, hogy az üzemorvos lehetett az, akit gyanúsítottként hallgattak ki decemberben. A veronai buszbaleset pere márciusban folytatódik az olasz város bíróságán.