A kormány megoldásokat kínál a budapesti tömegközlekedés javítására

Vitézy Dávid
Vitézy Dávid Origo interjú 2016.04.14.
Vágólapra másolva!
Döntött a kormány a közlekedési fejlesztésekről, melynek eredményeképpen lecserélhetik a régi HÉV járműveket, összeköthetik a kettes metrót a HÉV-vel, elkezdhetik építeni az ötös metrót, valamint a Dél és Nyugati pályaudvar között alagút épülhet – számolt be Vitézy Dávid az Echo Tv-ben.
Vágólapra másolva!

A közlekedési szakértő elmondta, hogy már a korai órákban dugók alakulnak ki az autópályák bevezető szakaszain, hiszen a rendszerváltás előtt és után, több mint félmillió ember költözött ki az elővárosokba, vállalva ezzel a kicsit hosszabb utazást. A tömegközlekedés azonban nem követte ezt a tendenciát, így ezeknek az embereknek a nagy része ma autóval jár Budapestre.

– hangsúlyozta Vitézy.

Vitézy Dávid, közlekedési szakértő Fotó: Marton Szilvia - Origo

Érdemi fejlesztés a vasútközlekedésben a világháborúk előtt volt utoljára. az elmúlt években az elővárosi vasútvonalakon új járművek jelentek meg, de strukturálisan nem sikerült ezt a kérdést kezelni – mondta. Úgy látja, az elmúlt fél évben egy óriási munka ment végbe és hosszú évtizedek után először egy teljes komplexitású, régióról és Budapestről szóló vasúti tervezés indult meg, melynek eredménye ez a sok projekt.

– emelte ki.

A megvalósítás biztos, hogy több mint, egy évtizednyi munka, de van egy világos terv arra, hogy miként juthatunk el idáig –hozzátéve: az autóból a tömegközlekedésbe az embereket úgy lehet átvonzani, ha jó minőségű, minél kevesebb átszállást igénylő tömegközlekedés valósul meg.