Trianonra fog emlékezni az új Operettszínház, az ellenzéki álhírgyár jajveszékel

Kiss B. Atilla díszlet FOTÓ FOTÓ ÁLTALÁNOS FOTÓTÉMA jelmez Közéleti személyiség foglalkozása ÖLTÖZÉK próba SZEMÉLY színész színpadi jelenet TÁRGY művész operaénekes
Budapest, 2016. október 19. Kiss B. Atilla Marko szerepében Einojuhani Rautavaara A bánya című operájának próbáján a Magyar Állami Operaházban 2016. október 19-én. A darabot október 21-én mutatják be a finn Vilppu Kiljunen rendezésében. Az Opera ősbemutatókkal, koncertekkel, hangversenyekkel és kiállításokkal emlékezik meg az 1956-os forradalom 60. évfordulójára. MTI Fotó: Máthé Zoltán
Vágólapra másolva!
Igen. Az ellenzéki propagandamédia és a színikritikák írásából megélni óhajtó ellenzéki újságírók még ki sem heverték, hogy 2012 késő őszén, azaz nagyjából 6 évvel ezelőtt - mintha tegnap lett volna - a szakmai bizottság javaslatára Alföldi Róbert lejáró szerződését nem hosszabbították meg, és helyette mást választottak a Nemzeti Színház igazgatójának, történetesen a legnagyobb magyar színházrendezőt, Vidnyánszky Attilát. Még ki sem heverték, és itt az újabb csapás: a Budapesti Operettszínház. 
Vágólapra másolva!

A Budapesti Operettszínház sohasem volt az övék. (Övéken azokat a frusztrált, ellenzéki kritikusokat értjük, akiket mindenhonnét folyton kirúgnak - ellenzéki újságokból vagy éppen művészeti karokról - , Kálmán Olgánál rendszeresen jajgattak és csacsiságokat mondtak politikáról, amihez persze végképp nem értenek, fő ellenségeik a nagy művészek, kedvenceik a szobaszínházak és Alföldi Róbert, perifériára szorultságuk miatt buzgó Facebook-életet élnek, és ott gyűlölködnek.)

Nem volt az övék, elsősorban azért, mert nem kellett nekik. Lenézték, alantas szórakozásnak tartották az operettet és a musicalt, és gyanakodva méricskélték, hogy jó-jó, az rendben van, hogy a 24 nevű álhírgyár sajtósának, Karafiáth Orsolyának játsszák a darabját az operettszínház nagyvécéjében, igaz, ott is félig üresen, az is szép, hogy a balettigazgató a klasszikus baletthez semmit sem értő Bodor Johanna, aki Bajnai Gordon reklámembere volt, de nem jó, hogy játsszák az István, a királyt.

A veszteség most lett fájdalmas. Hogy kik nyerték el a szakmai bizottság támogatását.

Kiss-B. Atilla Marko szerepében Einojuhani Rautavaara A bánya című operájának próbáján a Magyar Állami Operaházban 2016. október 19-én Forrás: MTI/Máthé Zoltán

Kiss-B. Atilla konzervatívnak tartott operaénekes lett a főigazgató. Konzervatív, ez elég bűn, de van egy még nagyobb bűne a gyűlölködők szemében: hogy világhírű operaénekes. Hogy rendszeresen Párizsban, Monacóban, Tokióban vagy Barcelonában énekelt, hogy Peter Schneider vezényelte, Ricarda Merbeth állt mellette a színpadon, Krzysztof Warlikowski rendezte (óh, hogy dörgölőzne Warlikowskihoz a kaposvári egyetemről kidobott online "kritikus", ha egyszer a közelébe kerülhetne mondjuk a Kamrában egy közönségtalálkozón).

A balettigazgató meg Apáti Bence. Nem, nem most nevezte ki Kiss-B. Atilla, mint ahogy az egyik álhírgyár hazudta. Nem. Ez benne volt a pályázatában. És nem mint a Magyar Idők (egyébként kiváló) publicistáját kérte fel balettigazgatónak, mint ahogy a függetlenobjektív Index hazudta, mintegy eltitkolva az olvasók előtt, hogy Apáti Bence egyébként balettművész. Apáti Bencét duplán lehet gyűlölni: ő ugyanis az elmúlt évtized legnagyobb magyar táncosa volt, a kétezres évek második felétől Apáti Bence volt az, ami előtte ifj. Nagy Zoltán, előtte Szakály György, előtte Keveházi Gábor, előtte Dózsa Imre, előtte Róna Viktor, előtte Fülöp Viktor és a sor még folytatható.

Apáti Bence Fotó: Csudai Sándor - Origo

Pfeiffer Gyula főzeneigazgatóról csak annyit tudnak, hogy ő is az opera világából jött. Vagyis feltehetően művelt ember, fájdalom, de azt sem lehet kizárni, hogy tehetséges, nehéz lenne állítani, hogy neki is örülne a hvg.

Igen, a hvg. A személyes hazugságával lebukó Szauer Péter álhírműhelye, a hvg ugyanis hosszabb cikket szentelt az új vezetőknek, sőt, még egy vezércikknek tűnő valamiben is erről írnak. Idézni felesleges, Alföldi Róbertet dicsőítik, Vidnyánszky Attilát szidják, természetesen hazudoznak és - milyen hiteles - egy (nyilvánvalóan nem létező) színházi ember ocsmány nyávogását "idézik".

A hvg-től nehéz persze mást várni, itt írt egy mulattató álriportot a Billy Elliot előadásáról az egyik legszánalmasabb magyar újságírónő, aki Havas Henrik tanítványa volt, és még büszke is rá. Itt dolgozik a sokszor kinevetett kisújságíró, aki az Origo minden dolgozójának a megerőszakolását kívánta. És itt dolgozik az Operett-cikk szerzője is, aki láthatóan kiborult, hogy Trianon százéves évfordulójára - micsoda borzalom! - új magyar musicallel készül az új Operettszínház. Mintegy azt próbálja megfogalmazni a hvg-dolgozó, hogy az új Operett visszafelé akarja forgatni az idő kerekét.

Pedig nem. A hvg kicsit, egy icipicit téved. Ők élnek a múltban. Ők nem veszik észre, hogy 2018 van. Hogy már nem történik semmi, ha ellenzéki propagandisták felháborodnak, ha Trianonra akar emlékezni egy színház. A Trianonra emlékezők nem ijednek meg, nem vonulnak vissza, talán kicsit dühösek lesznek, de leginkább csak nevetnek rajtuk.

A Trianon-musical pedig el fog készülni, óriási siker lesz, és ahogy Vidnyánszky Attila Nemzeti Színházának előadásai, az új Operett darabjai is állandóan telt házakkal fognak menni.

Megértjük kicsit persze a jajgatásukat. Tudják, a Budapesti Operettszínház értékes és sikeres színház lesz.