Magyarország élen jár az önvezető járművek fejlesztésében

PALKOVICS László
Budapest, 2018. október 17. Palkovics László innovációs és technológiai miniszter beszédet mond az Automotive Hungary nemzetközi járműipari beszállítói szakkiállítás megnyitóján a Hungexpo Budapesti Vásárközpontban 2018. október 17-én. MTI/Illyés Tibor
Vágólapra másolva!
Magyarország az önvezetőjármű-rendszerek fejlesztésének egyik európai központja – jelentette ki Palkovics László, az innovációs és technológiai miniszter kedden Grazban, az európai közlekedési miniszterek informális találkozóját követően.
Vágólapra másolva!

Palkovics László elmondta, hogy Magyarország élen jár abban, hogy olyan technológiát kutatnak és fejlesztenek a cégek, amelyek az önvezető autók irányába mutatnak. Két éve ezért is döntött úgy a kormány, hogy létrehoz egy világszinten egyedülálló tesztkörnyezetet, aminek a központi eleme a zalaegerszegi tesztpálya.

Az önvezető járművek fejlesztésében Magyarország együttműködik Ausztriával és Szlovéniával is,

mert egyebek mellett azt is vizsgálni szeretnék, hogy határátlépés esetén hogyan viselkedik az autó.

Palkovics László innovációs és technológiai miniszter beszédet mond az Automotive Hungary nemzetközi járműipari beszállítói szakkiállítás megnyitóján a Hungexpo Budapesti Vásárközpontban 2018. október 17-én Forrás: MTI/Illyés Tibor

A miniszter kitért arra is, hogy az ország élen jár a hálózati, különösen a negyedik (4G) és ötödik (5G) generációs rendszerek használatában. Az 5G hálózati rendszert Magyarországon a zalaegerszegi tesztpályán hozták létre, de további elképzelések is vannak már, hogy hol lehet alkalmazni a rendszert.

Az 5G technológia igen fontos, mert arra alkalmas, hogy kis időbeli csúszással kommunikáljanak egymással az eszközök.

A Magyarországról exportált áruk high-tech hozzáadott értéke szerint pedig az elsők vagyunk, ami komoly gyártástechnológiát feltételez. Minden abba az irányba mutat, hogy minél jobb járművek jelenjenek meg az utakon, ami szorosan kapcsolódik az EU egyik céljához, amely szerint 2050-ben már ne legyenek halálos közúti közlekedési balesetek. E téren az elmúlt mintegy tíz évben EU-s viszonylatban pozitív változás történt – mondta a miniszter.

Sikeres példaként említette, hogy az északi országokban baleseteket megelőző oktatási csomagok működtek, ugyanakkor a rendőri jelenlét is hasznosnak bizonyult, egyebek mellett a gyorshajtások megelőzése tekintetében.