Ahogy azt korábban megírtuk, hétfő éjjel a a Ferihegyi Repülőtérre vezető úton a XVIII. kerületi Felsőcsatári úti aluljáró előtti
a magasságkorlátozó kapuba rohant egy emeletes busz.
A buszban 48 ember utazott, a balesetben 8-as súlyosan, 20-an könnyebben sérültek meg. A buszt egy 52 éves ukrán férfi vezette.
Nem a hétfő esti volt az első olyan eset, amelyben összetört egy busz egy magasságkorlátozó kapunál.
Az elmúlt években több buszos és kamionsofőr is nekihajtott már egy ilyen szerkezetnek.
A közlekedés-biztonsági szakember szerint a busz- és kamionsofőrök könnyen elkerülhetnék a hasonló baleseteket.
Egy buszvezetőnek pontosan tisztában kell lennie azzal, hogy milyen magasságú buszt vezet. A teherautó- vagy kamionsofőrök, például amikor autókat szállítanak, pontosan be tudják állítani, hogy milyen magas legyen a rakomány. Centire pontosan tudni kell
- mondta Lovas Károly, majd hozzátette, hogy a sofőröknek előre meg kell tervezniük az útjukat, és tisztában kell lenniük az útvonal nehézségeivel.
Amikor egy sofőr megtervezi az útját, mindig végignézi hogy merre fog menni, és hol vannak olyan részek, ahol neki majd oda kell figyelni. Akár egy keskenyebb híd, vagy egy ilyen magasságkorlátozás. De ha még ez sem történik meg, akkor minden magasságkorlátozás előtt ki vannak téve különböző figyelmeztető jelzések, KRESZ-táblák, amiken pontosan szerepel az, hogy a következő szakaszon maximum milyen magasságú jármű fér el. Igazából ezek bármelyikének elegendőnek kellene lennie ahhoz, hogy ne tudjon előfordulni ilyen baleset"
- mondta. A hétfő esti balesetnek több oka lehet. Lovas Károly szerint az is elképzelhető, hogy a férfi
elfelejtette, hogy emeletes buszt vezet.
Előfordulhat ilyen berögződés, főleg akkor, ha eddig mindig normál buszt vezetett, majd egyszer csak át kell szállnia egy emeletesbe.
Ugyanakkor lehet, hogy a figyelmeztető tábla eltűnt a magasságkorlátozó kapu elől, ez esetben a sofőr azt hihette, hogy a legmagasabb jármű is elfér a kapu alatt.
De ha nincs is tábla, észre kellett volna vennie, hogy nem fog átférni a kapu alatt, mert nem centik hiányoztak a képek alapján
- tette hozzá a szakember. Egyelőre rejtély, miért döntött úgy az 52 éves ukrán sofőr, hogy áthajt a kapu alatt, de az biztos, hogy a férfit
tömegszerencsétlenséget eredményező közúti baleset gondatlan okozása miatt
már kihallgatták gyanúsítottként, majd őrizetbe vették a magyar rendőrök. Még vizsgálják a baleset körülményeit.