Csaknem négyszáz kilométernyi gyorsforgalmi utat adtak át 2010 óta

Vágólapra másolva!
Hatodik éve változatlan a személygépkocsik autópálya-használati díja, miközben 2010 óta több mint 390 kilométerrel bővült a gyorsforgalmiút-hálózat hossza Magyarországon. A következő években minden fontos ponton elérik az országhatárt a gyorsforgalmi utak és a megyeszékhelyek is megközelíthetőek lesznek - írja a csütörtöki Magyar Idők.
Vágólapra másolva!

A napilap ismerteti, hogy fontos közúti kapcsolatokat teremtenek majd az előkészítés alatt álló hidak, mint Komáromnál, a fővárosi Galvani útnál, Paksnál és Mohácsnál. Jelenleg is zajlik az M15-ös és M70-es utak átépítése, bővítése négysávosra, miközben az M2-es Budapest-Vác szakaszát hasonlóképpen bővítik. Az M30-as gyorsforgalmi kapcsolatot teremt majd Miskolc és Kassa között. Az M4-es több részben, az M0-s és Szolnok, illetve Berettyóújfalu és a román határ között épül.

A nemzetközi korridorok kiépítése mellett a megyeszékhelyek elérése is kiemelt cél.

  • Az M1-esről leágazó út eléri majd Esztergomot,
  • az M3-asról Sátoraljaújhelyt és Egert,
  • az M5-ösről az M44-es segítségével Békéscsabát,
  • az M7-esről Veszprémet, Kaposvárt és Zalaegerszeget.
  • Az M85-ös csornai elkerülőjétől indul majd a Sopront bekapcsoló szakasz.

A Magyar Idők összegzi a 2010 óta megvalósult gyorsforgalmiút-fejlesztéseket: az M0-s déli szakaszait bővítették, felújították, összesen 28,3 kilométeren. Az M0-s keleti szektorából ágazik el a 31-es, amelyet 2010-ben adtak át, és amely 12 kilométeres átkötéssel rövidíti le a kelet-nyugati irányú forgalmat.

Az M3-as autópálya új szakasza, a Nagykálló-Vásárosnamény út 46 kilométerrel viszi közelebb a járműveket az országhatárhoz. A hármas sztrádából számos fontos leágazás készült. Az M30-as Tornyosnémeti és a határ közötti, 1,7 kilométeres szakaszát a közelmúltban adták át. Az M35 Debrecent kötötte be a gyorsforgalmi hálózatba, amelynek újabb, 5,4 kilométeres szakaszát tavaly decemberben vehették használatba a közlekedők.

Az M6-os Dunaújváros-Bóly, valamint az M60 Bóly-Pécs szakaszát 2010-ben adták át, melyek összesen 148,2 kilométerrel növelték a hálózat hosszát. Az M43 három szakaszban, összesen 54,7 kilométeren vezeti el az M5-ös forgalmát Szegedtől Makón át a határátkelőig, Csanádpalotáig. Az elmúlt időszak jelentős fejlesztése az M85 és 86 kiépítése, amely Győr, Csorna és Szombathely között létesített gyorsforgalmi kapcsolatot, összesen 83 kilométeren - olvasható a napilapban.