A vasúttársaság közleménye szerint ennek eredményeként december 9-től az utasoknak már nem kell pótlóbuszokkal utazni. A vasútvillamosítási és a kiegészítő rekonstrukciós munkák folytatódnak.
A társaság közölte azt is, hogy a vasúti pálya teljes egészében megújult: 4,6 kilométeren elkészült a földmű- és pályaszint megemelése és a felújított vágányok visszaépítése. A vonalszakaszt a MÁV saját forrásból újította fel, összehangolva a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. vállalkozója által végzett egyéb fejlesztéseivel.
Tervek, elkészült fejlesztések
Tavaly a MÁV befejezte a Bodrogkeresztúr, Olaszliszka-Tolcsva és Sárospatak állomásokon a pályaépítési munkákat. Korszerű vágányok, váltók biztosítják a forgalmat, és
magasperonok állnak az utasok rendelkezésére, megfelelve az esélyegyenlőségi előírásoknak.
Az állomások átalakításával elkészültek a biztosítóberendezési és távközlési rendszerek elhelyezéséhez szükséges technológiai helyiségek. Az állomásokon még folyamatban van az új biztosítóberendezés telepítése, valamint a sátoraljaújhelyi forgalomirányítási központ kialakítása. A távközlési hálózat, valamint az utastájékoztató rendszer kiépítése is a tervek szerint halad.
Lesz még vágányzár a szakaszon
A Sárospatak és Sátoraljaújhely közötti nyíltvonali részen a felsővezetéket, a biztosítóberendezést és a távközlést a NIF Zrt. építteti ki; a pályaépítési munkákat követően – a felsővezeték-rendszer tartóoszlopait állítják és elkezdték a vezetékhálózat szerelését is. Jövőre fejeződik be a szerencsi villamos alállomás fejlesztése, amely a vonal energiaellátását biztosítja majd. Mezőzombor–Sárospatak között, valamint Sátoraljaújhely állomáson már elkészült a felsővezeték-rendszer.
A Sárospatak–Sátoraljaújhely szakasz mostani átadása után,
január közepétől újabb vágányzár lesz a további pályafelújítási munkák miatt.