Kényszerleszállást hajtott végre egy utasszállító Ferihegyen

Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér
Budapest, 2017. március 1. A Budapest Airport által 2017. március 1-jén közzétett látványterv a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2B termináljához csatlakozó új, 11 000 négyzetméter alapterületű B-oldali utasmólóról. A KÉSZ Építő Zrt. 18 hónap alatt építi meg a mintegy 220 méter hosszú épületszárnyat, amelyről 27 új beszállítókapu érhető el, ezek közül tíz utasbeszállító hidat is kap. A Budapest Airport a B utasmóló terveinek elkészítésével a 6 évvel ezelőtt átadott SkyCourt csarnokot is tervező Tima Zoltán Prima Primissima díjas építészt és a KÖZTI tervező csapatát bízta meg. MTI Fotó
Vágólapra másolva!
A Turkish Airlines Bécs–Isztambul járatát teljesítő Airbus A321-es utasszállító műszaki meghibásodás miatt kényszerleszállást hajtott végre a budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Vágólapra másolva!

A repülőgépen közvetlenül a bécsi Schwechat repülőtérről végrehajtott felszállás után jelentkeztek műszaki problémák - írja az Airportal.hu. Egyes információk szerint

a repülőgép fékszárnya hibásodott meg.

A gép több várakozó kört lerepült a bécsi repülőtértől délre, majd azt követően a Fertő-tó térségében is. A személyzet ezt követően döntött arról, hogy Budapesten szakítja meg útját.

A repülőgép később Bábolna-Nagyigmánd térségében várakozott, majd a felszállást követően több mint másfél órával megkezdte a budapesti repülőtér megközelítését.

Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér Forrás: MTI

A budapesti repülőtéren kényszerhelyzetet rendeltek el,

a Repülőtéri Hivatásos Tűzoltóság egységei várták a repülőgépet.

A repülőgép 13:43-kor biztonságosan leszállt a budapesti repülőtéren. A repülőgépet a tűzoltó-egységek a futópálya mellett átvizsgálták, feltehetően, hogy a futóművek gumiabroncsai nem sérültek-e és/vagy a fékek nem melegedtek-e túl, ezt követően pedig a számára kijelölt állóhelyre kísérték.

Azokban az esetekben, ha egy repülőgép fékszárnyait valamilyen okból csak részben, vagy egyáltalán nem sikerül kiengedni

a repülőgép a normálisnál nagyobb sebességgel képes csak leszállni.

A pilótákat a kiképzés során felkészítik az ilyen esetekre, ugyanakkor a nagyobb sebességű földet érés nagyobb kockázatokkal jár.

A személyzet vélhetően azért választotta Ferihegyet a leszállásra, mert Budapesten a pillanatnyi időjárási viszonyok kedvezőbbek voltak, mint a bécsi reptéren.