Erdei Péter a Szállítmányozás napja szakmai találkozón elmondta, hogy míg 2004-ben csak hat-nyolcezer, addig ma már mintegy ötvenezer olyan járművet tartanak nyilván Magyarországon, amelyek a határon túl is fuvarozhatnak közúton. Arról is beszélt, hogy
az elmúlt tíz év nyertese az európai fuvarozásban Lengyelország, Litvánia, Románia és Magyarország, a nagy vesztesek pedig Hollandia, Olaszország és Németország.
Erdei szerint, ezért tizenegy ország közúti szövetséget kötött, hogy elérjék, több uniós országban a helyi minimálbért kelljen fizetniük a fuvarozóknak az oda érkező dolgozóik számára.
Erdei Péter hangsúlyozta, ez óriási terhet róna például a magyar fuvarozókra. Kifejtette, hogy néhány héttel ezelőtt Lengyelországgal, Szlovákiával és Csehországgal közös nyilatkozatban fejezték ki aggályaikat a tervezettel szemben. Az április 21-én aláírt dokumentumot szerdán adták át az Európai Bizottság közlekedési biztosa kabinetfőnökének, Matej Zakonjseknek.
A 170 ezer kamionszerelvényt üzemeltető, 9800 vállalkozás képviseletében megfogalmazott dokumentum szorgalmazza az európai uniós kiküldetési irányelv gépjárművezetőkre kiterjesztésének moratóriumát.
A szakmai nap arra ad lehetőséget, hogy az összefogást erősítsék a közúti fuvarozással foglalkozó cégek között - fűzte hozzá a főtitkár-helyettes.
Nagy Zoltán, az Éder STT vállalkozás vezető helyettese elmondta, hogy a szabad versenyből adódóan a magyar fuvarozók helyzete humánerőforrás-tekintetében sem könnyű,
komoly hiány van a szakmában, nem csak Kelet-, hanem Nyugat-Európában is.
Kiemelte ugyanakkor, hogy Magyarország egyfajta híd szerepet tölt be Kelet- és Nyugat-Európa között.