Az Uniós szabályozás elleni össze fogást szorgalmazza a Fuvarozók egyesülete

Vágólapra másolva!
Soha ekkora összefogásra nem volt még szüksége a fuvarozóknak, mint ma, amikor az Európai Unióban a közúti áru- és személyszállításra vonatkozó jogszabály alkotási tervek ki akarják szorítani a közép-kelet-európaiakat az unió nyugati részéből - mondta a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének főtitkár-helyettese.
Vágólapra másolva!

50 ezren fuvaroznak a határon túl is

Erdei Péter a Szállítmányozás napja szakmai találkozón elmondta, hogy míg 2004-ben csak hat-nyolcezer, addig ma már mintegy ötvenezer olyan járművet tartanak nyilván Magyarországon, amelyek a határon túl is fuvarozhatnak közúton. Arról is beszélt, hogy

az elmúlt tíz év nyertese az európai fuvarozásban Lengyelország, Litvánia, Románia és Magyarország, a nagy vesztesek pedig Hollandia, Olaszország és Németország.

Erdei szerint, ezért tizenegy ország közúti szövetséget kötött, hogy elérjék, több uniós országban a helyi minimálbért kelljen fizetniük a fuvarozóknak az oda érkező dolgozóik számára.

Magyarország, Lengyelországgal, Szlovákiával és Csehországgal közös nyilatkozatot írt ál

Erdei Péter hangsúlyozta, ez óriási terhet róna például a magyar fuvarozókra. Kifejtette, hogy néhány héttel ezelőtt Lengyelországgal, Szlovákiával és Csehországgal közös nyilatkozatban fejezték ki aggályaikat a tervezettel szemben. Az április 21-én aláírt dokumentumot szerdán adták át az Európai Bizottság közlekedési biztosa kabinetfőnökének, Matej Zakonjseknek.

A 170 ezer kamionszerelvényt üzemeltető, 9800 vállalkozás képviseletében megfogalmazott dokumentum szorgalmazza az európai uniós kiküldetési irányelv gépjárművezetőkre kiterjesztésének moratóriumát.

A szakmai nap arra ad lehetőséget, hogy az összefogást erősítsék a közúti fuvarozással foglalkozó cégek között - fűzte hozzá a főtitkár-helyettes.

Magyarország híd szerepet tölt be Kelet- és Nyugat-Európa között

Nagy Zoltán, az Éder STT vállalkozás vezető helyettese elmondta, hogy a szabad versenyből adódóan a magyar fuvarozók helyzete humánerőforrás-tekintetében sem könnyű,

komoly hiány van a szakmában, nem csak Kelet-, hanem Nyugat-Európában is.


Kiemelte ugyanakkor, hogy Magyarország egyfajta híd szerepet tölt be Kelet- és Nyugat-Európa között.