Kósa: A Parlament előtt a "lex csicska"

Kósa Lajos; Boldog István
Budapest, 2017. április 10. Kósa Lajos, a Fidesz frakcióvezetője felszólal napirend előtt az Országgyűlés plenáris ülésén 2017. április 10-én. Balról Boldog István, a fideszes frakcióvezető-helyettese. MTI Fotó: Kovács Tamás
Vágólapra másolva!
Továbbra is elérhető lesz a családi adózási rendszer, nő a kétgyermekes családok adókedvezménye, nőnek az otthonteremtésre szánt források - mondta Kósa Lajos, a Fidesz frakcióvezetője.
Vágólapra másolva!

A munkából élők költségvetése a 2018-as büdzsé, amely támogatja a munkaalapú társadalom megteremtését, a gyermeket vállaló családokat és az ország biztonságát - mondta Kósa Lajos, a Fidesz frakcióvezetője.

Kósa Lajos szerint a munkából élők költségvetése lesz a 2018-as Forrás: MTI/Kovács Tamás

A politikus kiemelte: jövőre tovább emelkedik a minimálbér, a szakmunkás-minimálbér, csökken a munkaadói járulék, továbbra is elérhető lesz a családi adózási rendszer, nő a kétgyermekes családok adókedvezménye, nőnek az otthonteremtésre szánt források, és újabb adócsökkentések is segítik a családokat.

Az ország biztonságára is 100 milliárd forinttal többet költenek

– tette hozzá Kósa Lajos, aki szerint mindenkinek megvan az esélye arra, hogy előreléphet egyet 2018-ban.

Parlament előtt a "lex csicska"

A Fidesz frakcióvezetője szerint meg kell akadályozni, hogy pártok milliárdosok "csicskájáva" váljanak. A burkolt pártfinanszírozás megakadályozásáról és az átlátható kampányfinanszírozás biztosításáról szóló törvényjavaslatuknak - amelyet "lex csicskának" nevezett - ez a célja. Kósa Lajos úgy fogalmazott: a baloldalt Soros György "finanszírozgatja", a Jobbikot pedig Simicska Lajos "vásárolta fel kilóra".

Szigorítani kell a finanszírozási rendszeren ahhoz, hogy

a magyar politikai közélet ne váljon "milliárdosok homokozójává"

– mondta. Ezért a parlament előtt fekvő törvényjavaslatuk azt írná elő, hogy kampányidőszakon kívül a pártok csak piaci listaáron vehessék igénybe a kültéri hirdetési felületeket. Kampányidőben pedig minden pártnak ugyanolyan feltétellel kell biztosítani ezeket a felületeket – ismertette.

7,5 százalék lehet a reklámadó

A tervezett 9 százalék helyett 7,5 százalék lesz a reklámadó mértéke – közölte Kósa Lajos jelezve, hogy erről megegyeztek a nemzetgazdasági tárcával. A kormánypárti politikus azt mondta: addig akarják fenntartani a 7,5 százalékos szintet, amíg nem teljesítik azt az európai uniós kötelezettséget, amely a korábban a költségvetésbe befolyt reklámadóbevétel visszafizetését írja elő. Arra a kérdésre, hogy ez meddig tarthat, azt válaszolta, hogy körülbelül négy évig. Ha a visszafizetés megtörtént, utána "újra lehet gondolni" - jelezte.