A kampány célja, hogy a felnőttek minél kevesebb gyermeket, állatot hagyjanak magára a tűző napon parkoló, lezárt járművekben - írja közleményében a Nébih.
A hatóság figyelmeztet arra, hogy
30 fokos melegben az autó belseje 10 perc alatt 70 fokosra forrósodhat,
így már néhány percnyi felelőtlenségnek is súlyos egészségkárosodás vagy akár halál lehet a következménye.
A kampányhoz eddig öt áruházlánc, a Lidl, a Metro, a Reál, a Spar és a CBA egyes üzletei csatlakoztak. A matricákkal az áruházak és üzletek bejáratainál találkozhatnak majd a vásárlók.
A NÉBIH a hivatal zöldszámán (80/263-244) vagy az [email protected] e-mail címén további vendéglátó-, valamint kereskedelmi helyek jelentkezését is várja, akik a matrica kihelyezésével támogatnák a kezdeményezést.