Az utasok júniustól egy IK630-as kabrió busszal is találkozhat majd Budapest útjain. Ezt a fajta buszt 1958-ban kezdte el az Ikarus gyártani és csak pár példány gurult le a gyártósorról. Ezért is különleges, hogy ez az akkor is kuriózumnak számító busz 37 év után ismét közlekedik a fővárosban.
Nem csak a jelen közlekedése fejlődik Budapesten nagyon aktívan, hanem arra is odafigyelnek, hogy ezt az örökséget gondozzák
azok a cégek, akiknek a főváros közlekedésének a szervezése a feladata - mondta Szalay Bobrovniczky Alexandra.
A főpolgármester-helyettes elmondta, az elmúlt év azt mutatta, hogy
ezekhez az attrakciókra nem csak a budapestieknek is, hanem a turistáknak is van kedvük,
tehát érdemes a nosztalgia járatokkal foglalkozni az önkormányzatnak.
Azt szeretnénk, hogy az ide látogató turisták kapjanak egy élményt a főváros gyönyörű környezetéből, épp ezért a budai oldalon, pesti oldalon egyaránt elérhető lesz ez a szolgáltatás - ezt már Dabóczi Kálmán, a BKK Zrt. vezérigazgatója mondta.
Májustól szeptember végéig áll majd az utasok és a turisták rendelkezésére a busz, leginkább a hétvégi időszakokban.
Természetesen nem erre a flottára fogjuk építeni a 3-as metró pótlását,
hanem nagyon modern légkondicionált alacsonypadlós buszokra - mondta a BKK Zrt. vezérigazgatója mondta.
Bolla Tibor a BKV Zrt. elnök-vezérigazgatója megjegyezte,
sok-sok kritika éri a BKV-t, hogy öreg a járműparkja, hát most próbáltunk még egy picit öregíteni ezzel."
Bolla elmondta még, hogy a BKV minden beszerzését nagy visszhang kíséri, de erre most mindenki pozitívan reagált.
24 millió forintért sikerült hozzájutni a BKV-nak ehhez a buszhoz, és nem kellett mind a 24 millió forintot kifizetni, mert egy olyan beszámítási konstrukció volt, ahol
közel 10 millió forint tartozást is be tudtak hajtani a busz vásárlás során.
Egyébként ebből a buszból valószínűleg ez az egyetlen példány, és remek jó állapotban van.
Az Ikarus 630 kabrió buszt a BKK Zrt. megrendelése alapján júniustól havi rendszerességgel fog megjelenni a nosztalgiajáratok között, továbbá különjáratként is igénybe lehet venni.
A 38 fő szállítására képes IK630-as már a múltban is a legnépszerűbb városnéző buszok egyikeként maradt fenn a köztudatban, számos régi budapesti fotón jelent meg, amint a nyitott utasterében nézelődő, a fővárosi látványosságokban gyönyörködő turistákkal közlekedett. Idegenforgalmi funkciója nem véletlen, a BKV egyik jogelődje, a Fővárosi Autóbuszüzem 1962 májusában egy, 1963-ban két további városnéző IK630-as autóbuszt állított üzembe a fővárosi turisztikai igényeinek kielégítésére, amely járművek egészen 1975-ig üzemeltek az akkori BKV flottájában.