Jövő hétvégén már járnak a vonatok a dél-balatoni szakaszon is

Vágólapra másolva!
A vágányzár június 16-án este véget ér, nyárra ideiglenesen forgalomba helyezik a 2018-ig felújítás alatt álló dél-balatoni vasútvonal Szántód-Kőröshegy-Balatonszentgyörgy, illetve Fonyód-Kaposvár közötti szakaszait, a menetidő tovább rövidül. Ezt pénteken, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., a NIF rögtönzött sajtótájékoztatóján jelentették be a balatonszemesi vasútállomáson.
Vágólapra másolva!

Witzmann Mihály országgyűlési képviselő elmondta, az eredeti terveket tartva, június 16-án este véget ér a vágányzár. A politikus elismerően szólt a feszített tempójú, precíz munkáról, ami az elmúlt időszakban folyt annak érdekében, hogy a nyári szezonra beindulhasson a közlekedés a dél-balatoni vasúton. Kiemelte, hogy a fejlesztés modern technológiát és világszínvonalú infrastruktúrát hoz a térségbe.

- reméljük ez idén sem lesz másként -, amelyhez a vasút is hozzájárul" - tette hozzá. Emlékeztetett arra, hogy a kormány 365 milliárd forintos balatoni fejlesztési csomagjának meghatározó eleme a vasútfejlesztés.

A Szántód-Kőröshegy-Balatonszentgyörgy, illetve Fonyód-Kaposvár közötti, 53-53 kilométeres szakaszok felújítása 73 milliárd forintba kerül, amelyet 85 százalékban uniós, 15 százalékban hazai forrásból fedeznek. (A már elkészült Lepsény-Szántód szakasz 30 milliárd forintba került.)

A végleges átadás 2018 őszén várható

A politikus hangsúlyozta, a vasútfejlesztés, amelyre ötven éve nem volt példa, 2017 őszétől tovább folytatódik az említett szakaszokon újabb vágányzár elrendelése mellett, a végleges átadás 2018 őszén várható.

Somodi László, a NIF Zrt. vasútfejlesztési koordinációs igazgatója elmondta, a kiegészítő munkálatok nyáron is zajlanak, de ez a biztonságos vonatközlekedést nem befolyásolja.

Szántód-Kőröshegy-Balatonfenyves között már az új vasúti pályán lehet közlekedni, a Balatonfenyves-Balatonszentgyörgy közötti szakasz 2017 őszétől újul meg.


A végrehajtott fejlesztések eredményeként újabb 10 perccel rövidül a menetidő a főváros és Keszthely között, Kaposvárról Fonyódra pedig a korábbi 75-80 perc helyett 55 percig tart majd az út. Az MTI kérdésére válaszolva az igazgató kifejtette,

minden évben 5-10 perccel rövidül a menetidő

a dél-balatoni vasútvonalon. A fejlesztések végére Keszthely 2,5 óra alatt, Nagykanizsa 3 óra alatt lesz elérhető vonattal. Ez utóbbi egy órás menetidő-rövidülést jelent a fejlesztések előtti időszakhoz képest - közölte.

Kényelmesebb és biztonságosabb lesz az utazás

A sajtótájékoztatón elhangzottak szerint az új magasperonoknak köszönhetően kényelmesebbé, az átépülő közúti és gyalogos átkelők megépülését követően biztonságosabbá válik a közlekedés. A rugalmas rezgéscsillapító sínágyazat és a zajvédő falak megépítése után csökken a zajterhelés, javul a környékbeliek életminősége.

Jövő héten próbajáratok közlekednek a vonalon

A menetrend szerinti vasúti forgalom megindulása előtt próbamenetek közlekedésére kell számítani, ami alatt biztosítják a közúti útátjárókat. Lesz ahol jelzőőrök irányítják majd a közúti forgalmat. A közlekedők fokozott figyelmét kérik amiatt is, mert már halkabban fognak közlekedni a járatok.