Megvizsgálná a kormány a sörgyárak szabályozását

Az Igazi csíki sör
Csíkszentsimon, 2015. március 17. Az Igazi csíki sör gyártósora a Lixid Project Kft. csíkszentsimoni sörgyárában 2015. március 17-én. MTI Fotó: Haáz Sándor
Vágólapra másolva!
Az Igazi Csíki Sörrel történtek miatt vizsgálná meg a sörgyárak működési szabályozását a kormány. Lázár János szerint az országban működő négy nagy multinacionális sörgyár mellett a kis sörmanufakturák esélyei nem túl jók.
Vágólapra másolva!

Megvizsgálná a kormány a sörgyárak működésének szabályozását, a nagy cégek és a kisebb magyar szereplők, valamint a vendéglátó-ipari vállalkozások viszonyát – közölte Lázár János Hódmezővásárhelyen, lakossági fórumán. A Miniszterelnökséget vezető miniszter hozzátette: érdemes az egész szabályozást megvizsgálni azután, ami az Igazi Csíki Sörrel történt, hogy egy kiszolgáltatott kis szereplőt „igyekszik eltaposni” egy multi.

A kormány kész állami támogatást nyújtani az Igazi Csíki Sör gyártásához, helyzetbe hozná a kézműves söröket – ezt mondta Semjén Zsolt nemzetpolitikáért felelős miniszterelnök helyettes annak a törvényjavaslatnak a kapcsán, amely az önkényuralmi jelképek tilalmát kiterjesztik majd a kereskedelmi célú termékekre is, és amelyet jövő héten kezd tárgyalni az Országgyűlés Forrás: MTI/Haáz Sándor

Hódmezővásárhely egykori polgármestere ezzel arra a jogvitára utalt, amely a Heineken egyik romániai márkája és egy székely kézműves sör gyártója között zajlott.

– jelentette ki Lázár János, hozzáfűzve, éppen ezért „a végsőkig elszánt” a küzdelemben. A politikus úgy fogalmazott: kérdés, hogy a magyar tulajdonban lévő kézműves manufaktúráknak milyen esélyük van az országban működő, a piacot uraló négy nagy sörgyárral szemben. Szerinte

Ehhez kapcsolódó fontos javaslat, a hogy a kereskedelmi forgalmazásban ne lehessen akármilyen reklámeszközöket alkalmazni – mondta a miniszter.

Magyarország tiszteletben tartja a véleménynyilvánítás szabadságát – hangsúlyozta Lázár János. Elfogadhatatlannak tartja, hogy egy cég kereskedelmi, profitszerzési céllal mások emberi méltóságát sértő jelképeket használ. A Heineken az 50-es években – éppen a politikai jelentése miatt – kifehérítette a csillagot sörösüvegein, és csak a '90-es évek óta használja újra a vörös csillagot – idézte föl a miniszter.

A Miniszterelnökség vezetője fölháborítónak nevezte azt is, hogy a multinacionális cégek más minőségű terméket adnak el Magyarországon, mint Nyugat-Európában. A minimum elvárás az lenne, hogy a vállalkozásoknak a csomagoláson jelezniük kelljen: az általuk kínált termék minősége eltér a Nyugaton kaphatóétól.