84 milliárdot költött reklámra Gyurcsány és Bajnai kormánya

Gyurcsány Ferenc, Bajnai Gordon
Gyurcsány Ferenc leköszönő pártelnök, a szavazatszámláló bizottság elnöke gratulál Bajnai Gordonnak miniszterelnök-jelöltségéhez 2009. április 5-én
Vágólapra másolva!
Négy év alatt, 2006–2010 között a baloldali kormányok összesen 84 milliárd forintot költöttek kormányzati hirdetésekre, amelyből sok baloldali sajtótermék is részesült. Az Orbán-kabinet 2010–2014 között ennél kevesebbet, 81 milliárdot költött hasonló célokra.
Vágólapra másolva!

Mintegy 84 milliárd forintot költöttek a Gyurcsány–Bajnai-kormányok 2006 és 2010 között állami hirdetésekre és kampányokra – írta a Magyar Idők. Ebből az összegből sok baloldali sajtótermék is részesült.

Az állami kommunikációs és reklámköltések a gazdasági válság kitörésekor voltak a legmagasabbak: 2009-ben több mint 22 milliárd forintot fordítottak reklámra.

A lap a hivatalos adatokat ismertetve megjegyzi, hogy az Index 748 millió forinthoz jutott 2006–2010 között, az Axel Springer pedig 3,4 milliárdhoz. A Népszabadság négy év alatt 2,6 milliárdhoz jutott, az RTL Klubban pedig 12 milliárd forintért hirdettek a szocialista kormányok.

Gyurcsány Ferenc és Bajnai Gordon - kormányaik 84 milliárdot költöttek reklámra Forrás: MTI/Kovács Tamás

A cikk szerint a köztévé Nap Tv című műsora 2,3 milliárd forintban részesült, a HVG 561 millióban, a 168 Óra 423 milliót kapott, a Magyar Narancs pedig 152 milliónyi hirdetést adott el az államnak. A Magyar Idők összehasonlításul megjegyezte:

a Fidesz-kormány 2010 és 2014 között hárommilliárd forinttal kevesebbet költött állami hirdetésekre,

pedig elvileg a hirdetési piac árai emelkedtek. A cikk kiemeli Bajnai Gordon volt miniszterelnök két korábbi érdekeltségét. Akkor, amikor Bajnai felügyelte a Nemzeti Fejlesztési Ügynökséget, a médiavásárlásra kiírt, 1,6 milliárdot érő pályázatot a MindShare Médiaügynökség Kft. nyerte, de jutott a keretből a Café PR Kft.-nek is, aminek korábbi tulajdonosa az SZDSZ-es Kóka Jánoshoz és Bajnaihoz volt köthető.