Gyávának tartja az MSZP a főpolgármestert

Horváth Csaba a Magyar Szocialista Párt (MSZP) fővárosi közgyűlési frakcióvezetője Horváth Csaba a Magyar Szocialista Párt (MSZP) fővárosi közgyűlési frakc
Horváth Csaba
Vágólapra másolva!
Horváth Csaba szerint nem lett volna szabad odaadni a Városligetet az államnak. A szocialista politikus kifogásolta, hogy Tarlós István nem emelt szót a zöldterület „államosítása” ellen, és szerinte „ez a gyávaság megbosszulhatja magát”.
Vágólapra másolva!

Elfogadhatatlan az a főpolgármesteri álláspont, hogy ha valamit kér a kormány, akkor azt oda kell adni – mondta a Városligetről Horváth Csaba. A fővárosi szocialista fővárosi képviselő arra reagált, hogy előtte Tarlós István a Budapestinfón arról beszélt: a főváros nem tálcán kínálta a Városligetet a kormánynak, hanem azt „a törvény erejénél fogva” elvették, ahogy a kórházakat is.

A látványtervek hazudnak

Horváth Csaba szerint egyébként a múzeumi negyed lehetne jó dolog is, csak

Tarlós előzőleg azt mondta, ő volt a múzeumi negyed ötletgazdája, ez benne volt a 2010-es programjában is, bár ő a Nyugati pályaudvar mögé képzelte el a negyedet.

Horváth Csaba szerint jó ideig kopárság lesz, nem zöldfelület a Városligetben Fotó: Bielik István - Origo

A Városliget „tönkretételét” az MSZP-s politikus szerint különböző felmérések szerint a fővárosiak több mint háromnegyede elutasítja, Tarlós Istvánnak pedig meg kellene hallania az ő hangjukat. Úgy vélte, Tarlós nem tiltakozott, amikor 99 évre átadták a Városligetet, szinte „államosították”, és „ez a gyávaság megbosszulhatja magát”.

Az állam pénze az adófizetőké

Horváth Csaba a 3-as metró felújításához kapcsolódó buszpótlásról elmondta: az új buszok vásárlása 13,7 milliárdba kerül, a buszok bérlése több mint kétszeresébe, 33,7 milliárdba, és egyetlen érv szól a bérlés mellett, hogy a kormány azt mondta. Szerinte

hiába fizeti ki a különbözetet a fővárosnak az állam, azt valójában az adófizetők állják.

A dugódíjról szólva pedig az MSZP politikusa azt mondta, hogy az – a parkolási díjhoz hasonlóan – elsődlegesen forgalomszabályozási eszköz, nem bevételszerzési lehetőség.