Mégis voltak utasok a kigyulladt BKV-buszon

Teljes terjedelmében égett egy BKV-busz a fővárosban II. kerületben
Budapest, 2016. július 4. Kiégett BKV-busz a II. kerületi Törökvész út és Pusztaszeri út kereszteződésében 2016. július 4-én. A busz teljes terjedelmében kiégett, senki sem sérült meg. MTI Fotó: Mihádák Zoltán
Vágólapra másolva!
Teljes terjedelmében égett egy a BKV-busz a fővárosban, a II. kerületi Törökvész út és Pusztaszeri út kereszteződésében hétfőn reggel - mondta a Fővárosi Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője. A korábbi hírekkel ellentétben mégis voltak utasok a kigyulladt buszon. A sofőr szállíttatta le a buszról az embereket. A fővárosi tűzoltók aztán néhány perc alatt eloltották a tüzet, de a busz addigra teljesen kiégett. 
Vágólapra másolva!

Kanyó Ferenc, tűzoltó alezredes az Origónak az mondta, hogy a tűzoltók 3 perc alatt eloltották a tüzet és visszahűtötték a roncsot. Azt még nem tudják, hogy mitől gyulladt ki a busz. Akár napokig is eltarthat, mire kiderül, hogy hol keletkezhetett a tűz és merre terjedt.

Közben hívta a tűzoltókat. Ezután egy poroltóval oltani kezdte a lángoló buszt, de már nem volt esélye a hatalmas, gyorsan terjedő tűzzel szemben. Sem az utasok, sem a sofőr nem sérült meg.

Budapest, 2016. július 4. Kiégett BKV-busz a II. kerületi Törökvész út és Pusztaszeri út kereszteződésében 2016. július 4-én. A busz teljes terjedelmében kiégett, senki sem sérült meg. MTI Fotó: Mihádák Zoltán Forrás: MTI/Mihádák Zoltán

Nemes Gábor, az Egységes Közlekedési Szakszervezet elnöke az Origónak azt mondta, több oka lehet a busztűznek. Keletkezhetett elektromos zárlat, de

A régebbi busztípusoknál, amelyk alkatrészei általánosan elöregedettek, előfordulhatnak ilyen hibák – mondta az elnök -, ugyanis a vezetékeket, csöveket és az elektronikai hálózatot csak teljes felújításkor cserélik. Viszont a budapesti buszok nagyon sokat mennek, így már az akár 3-4 éves járműveknél is lehetnek ilyen típusú meghibásodások.

Budapest, 2016. július 4. Kiégett BKV-busz a II. kerületi Törökvész út és Pusztaszeri út kereszteződésében 2016. július 4-én. A busz teljes terjedelmében kiégett, senki sem sérült meg. MTI Fotó: Mihádák Zoltán Forrás: MTI/Mihádák Zoltán

Évekkel ezelőtt gyakoribbak voltak busztüzek Budapesten– hangsúlyozta Nemes Gábor -, de már egyre kevesebb a régi, Ikarus busz, így kevesebb a tűzeset is.

A fővárosban körülbelül 1300 autóbusz szállítja az utasokat, ezek közül 500 majdnem teljesen új vagy felújított.

A buszok átlagéletkora Nemes Gábor szerint 10 év, de az optimális az lenne, ha ez 5-6 évre csökkenne.

A szakszervezet elnöke azt is elmondta, hogy amikor az utastérben megjelenik a füst, a leggyakoribb hiba az, ha a sofőr vagy az utasok felnyitják a padlót és a motortérben keletkezett lángokat így akarják megfékezni. Ekkor ugyanis az izzó vezetékek levegőt – oxigént – kapnak, és hirtelen hatalmas lángok csaphatnak fel és törhetnek be az utastérbe.

A sofőröket alaposan felkészítik, hogy mit kell tenni, ha kigyullad a busz. Nemes Gábor úgy fogalmazott, hogy

Kerestük a BKV-t is az üggyel kapcsolatban, amint válaszolnak kérdéseinkre, frissítjük a cikket.