Az ELTE részeként működhet tovább a Savaria Egyetemi Központ

épületfotó FOTÓ FOTÓTÉMA városkép Szombathely, 2010. augusztus 3.
A Savaria Egyetemi Központ „D” épülete a Berzsenyi Dániel téren, Szombathelyen.
MTI Fotó: Soós Lajos
Szombathely, 2010. augusztus 3. A Savaria Egyetemi Központ „D” épülete a Berzsenyi Dániel téren, Szombathelyen. MTI Fotó: Soós Lajos
Vágólapra másolva!
Fenntartóként az állam támogatja, hogy a Savaria Egyetemi Központ - várhatóan a jövő év január elsejétől - az Eötvös Loránd Tudományegyetemhez csatlakozzon, a karai pedig az ELTE szombathelyi karaiként működjenek tovább - jelentette be az oktatásért felelős államtitkár pénteki szombathelyi sajtótájékoztatóján.
Vágólapra másolva!

Palkovics László közölte: az ELTE szenátusa hétfőn úgy döntött, hogy támogatja a szombathelyi karok által kifejezett csatlakozási szándékot, és a kezdeményezést a Nyugat-magyarországi Egyetem szenátusa is támogatta. Hozzáfűzte: ha a két intézmény így gondolja, akkor a fenntartó is támogatni fogja az integrációt, a részletekről már megkezdődtek a tárgyalások.

Kitért arra, hogy a Savaria Egyetemi Központ (SEK) jelenleg még a Nyugat-magyarországi Egyetem részeként működik, de a jövő évtől ez a struktúra megváltozik. Sopronban az erdészeti és faipari egyetemi képzés marad, ami az országban egyedülálló, éppen ezért erősíteni kell.

A szombathelyi karokat a tervek szerint szervezetileg január elsejével, a hallgatókat pedig a szemeszter végén, február elsejével venné át az ELTE.

Az államtitkár kiemelte: az együttműködés hatására a szombathelyi felsőfokú képzés tartalmában és minőségében is tovább tud fejlődni, ami a hallgatói létszám növekedését is eredményezni fogja.

Közölte, a Szombathelyen nagy hagyományokkal rendelkező pedagógusképzés mellett elsősorban az informatikai és mérnöki képzések jelenthetnek komoly távlatokat, az ELTE pedig a duális műszaki képzésen keresztül fontos ipari kapcsolatokat szerezhet a régióban.

A Savaria Egyetemi Központ „D” épülete a Berzsenyi Dániel téren Forrás: MTI/Soós Lajos

Palkovics László a sajtótájékoztatón elismerően szólt a Szombathelyen duális formában elindított gépészmérnökképzés eddigi tapasztalatairól. Hangsúlyozta: a helyi vállalatok kezdeményezésére és igényeik kiszolgálására honosították meg ezt a képzési formát, amelynek a sikerét mutatja, hogy a meghirdetett ötven helyre már az első évben 250 jelentkező közül válogathattak, végül pedig a gépészmérnökképzésre 80 hallgatót vettek fel. Hozzátette: az idén ismét 80 hallgatóval bővülhet a szombathelyi gépészmérnökképzés.

Laborokat avattak Szombathelyen

Szólt arról is: a kormányzat eddig 1,5 milliárd forinttal támogatta a szombathelyi mérnökképzés feltételeinek megteremtését, amelynek köszönhetően pénteken, a sajtótájékoztatót követően több az oktatást segítő - egyebek mellett informatikai, az automatizálást segítő és gépgyártás-technológiai - laboratóriumot adnak át a Savaria Egyetemi Központban.

Németh István, a SEK rektorhelyettese közölte: a pedagógusképzésben az ELTE szakmai és tudományos hátterével egy olyan módszertani fejlesztő központot szeretnének kialakítani, amely egy teljes pedagógusképzési portfóliót hoz létre a régióban. Mindezeken túl a sporttudományok és az egészségfejlesztési képzések területén is szoros együttműködést szeretnének kialakítani az Eötvös Loránd Tudományegyetemmel.

Újraéleszteni a Berzsenyit

Mezey Barna, az ELTE rektora a laboravató ünnepség után az MTI-nek elmondta: az ELTE egyfajta küldetésnek tekinti, hogy egy olyan legendásan nagy múltú intézményt, mint amilyen a Berzsenyi Dániel Tanárképző Főiskola volt, ha más keretek között is, de talán újra tudjon éleszteni.

Hozzáfűzte, az integráció újat hozhat a műszaki, valamint a sport- és rekreációs szakemberek felsőfokú képzésében is, de hasznos lehet a konvergenciarégióban a közös uniós pályázatok kihasználása is, amelyről azonban tudni kell, hogy a pályázati támogatásokat helyben kell felhasználni, éppen ezért a szombathelyi campus folyamatos fejlesztésében gondolkodnak.

Mezey Barna közölte azt is: az ELTE továbbra sem engedhet a rá jellemző minőségi követelményekből, ezért a következő hetekben meg kell vizsgálni, hogy a két intézmény hogyan hozható összhangba, miként tudják például a minősített oktatók, a habilitáltak, a professzorok számát úgy megerősíteni, hogy ez a minőség a szombathelyi képzéseknél is garantálható legyen.