HÉV-metró összekötés: Tarlós az év végéig várja a jelentést

gödöllői hév örs vezér tere
Budapest, 2012. október 22. Szerelvény érkezik a BKV 8-as (gödöllői) HÉV-vonalán a zuglói végállomásra, a főváros XIV. kerületében, az Örs vezér terén. MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba *************************** Kedves Felhasználó! Az Ön által most kiválasztott fénykép nem képezi az MTI fotókiadásának, valamint az MTVA fotóarchívumának szerves részét. A kép tartalmáért és a szövegért a fotó készítője vállalja a felelősséget.
Vágólapra másolva!
Biztosan nem kerülne 300 milliárd forintba a HÉV és a 2-es metró összekötése - mondta az Origónak Dorner Lajos. A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület vezetője arról is beszélt, hogy Tarlós István az idei év végéig vár jelentést a projektről.    
Vágólapra másolva!

Tarlós István az év végéig szeretné kézhez kapni a HÉV és a 2-es metró összekötéséről szóló jelentést és annak várható költségeit – mondta az Origónak Dorner Lajos, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) vezetője. A szakember szerint a projektet mát több mint tíz éve részletesen felvázolták, és a mostani számítások szerint biztosan nem kerülne 300 milliárd forintba. Várhatóan novemberben kerülhet a jelentés a főpolgármester asztalára.

Évente ennyibe kerülne

Dorner szerint a projekt révén negyedmillió ember számára válna sokkal könnyebben elérhetővé a belváros, és nem kellene az Örs Vezér terén átszállniuk. Szerinte sokan eltennék az autót és inkább a sokkal hatékonyabb tömegközlekedést választanák. A beruházás másik előnye, hogy

nem kellene a felszín alatt építkezni,

ráadásul a vasúti pálya is készen van.

Nem kerülne 300 milliárdba a HÉV és a metró összekötése Forrás: MTI/Jászai Csaba

A VEKE elnöke azt is mondta, hogy beruházás egyébként a 2024-es olimpiai pályázatban is benne van. Ott 81 milliárd forintot szánnak a projektre. A szakember szerint nem egyszerre kellene kifizetni a beruházás költségét, mivel azt évekre szét lehetne bontani. Azt is lehetségesnek tartotta, hogy a főváros adott esetben hitelt vegyen föl az összeköttetésre, így az évente 10-15 milliárd forinttal terhelné meg a költségvetést.

10 éve tervezik

Mint arról korábban beszámoltunk, ötmilliárd forint keretösszegű tervpályázatot írt ki a Budapesti Közlekedési Központ a 2-es metróvonal és a 8-as, 9-es HÉV-vonal összekötésének, valamint az új, rákoskeresztúri szárnyvonalnak az előkészítésére. A projektet 10 éve tervezi a főváros, és úgy kalkulálnak, hogy a fejlesztés

napi 40 ezer utasnak hozna menetidő-csökkenést.

A jelenlegi tervek 300 milliárdos összegről szólnak, a VEKE javaslata ezt szeretné csökkenteni.