Az Origóban bemutatott, és egy sor állami szervezet, valamint az érintett települések képviselői által egyhangúlag támogatott kisvasúti nyomvonal nem mindenkinek tetszik.
Az Etyekről Bicskére vezetendő, majd onnan a már meglévő felcsúti kisvasúttal is összekötni tervezett vasút Etyek külterületén illetve szélén
több magántelken is áthaladna,
állították az érintettek a magyarnarancs.hu-nak.
Van, akinek a házához egészen közel haladnának el a kisvonatok, más a tervek szerint megállót kapna a telkére. Az egyik érintett, Kerényi Ferenc az Átlátszónak azt mondta, az etyeki Körpince Kör Hagyományőrző Egyesület elnökeként
feljelentést küldött az ügyészségre.
Kerényi a tervekből úgy látja, hogy lovardája területén vezetnék el a kisvasutat, és nem érti, miért van erre szükség. A nyomvonal kanyarokat ír itt le, szerinte viszont sokkal egyenesebben is futhatnának a sínek.
Az oknyomozó portál szerint az érintett területre korábban „kormányhoz közeli illető” tett már vételi ajánlatot, de a tulajdonos nem fogadta azt el.
Kerényi úgy véli, most is ez a cél, a földeket akarják megszerezni. A magyarnarancs.hu szerint viszont kiemelt beruházás lesz a kisvasút építése, így
az állam könnyen kisajátíthatja a kívánt ingatlanokat.
A korábban az Origónak is nyilatkozó Rókusfalvy Pál borász, fogadótulajdonos, rádiós most a 24.hu-nak mondta el, hogy a kisvasutat magát támogatja, de a konkrét vonalvezetésbe nem szólt bele, arról nem tudott.
Hivatalosan az etyeki idegenforgalmat szolgálná a beruházás, de a megvalósíthatósági tanulmányt elkészítő SpeciálTerv a nyomvonalvariánsok közül nem azt hozta ki győztesnek, amely a fővárossal a legegyszerűbben kötötte volna össze a községet, Herceghalmon átszállási lehetőséget adva a vasúti fővonalra.
Ehelyett a Bicskére vezető,
sokkal hosszabban kanyargó, lassabb és drágább
változatok egyikét javasolta. Ennek előnye, hogy összekötést adna a szintén Bicskére meghosszabbítani tervezett felcsúti kisvasúttal is. Az Etyek-Bicske szakasz kerekítve 8, a Felcsút-Bicske hosszabbítás egymilliárd forintba kerülne, a kisvasút a tanulmány szerint csaknak 30 milliárd forint veszteséget termelne évente.