Új szereplő a tragikus buszbalesetben

Mezőkövesd, 2016. december 18. Összetört járművek 2016. december 18-án kora hajnalban az M3-as autópályán a Miskolc felé vezető oldalon, a Mezőkeresztes és Mezőkövesd közötti részen, ahol az elsődleges adatok szerint hárman meghaltak és huszonnyolcan megsérültek egy buszbalesetben. A már felborult járműnek több autó is nekirohant, tízen súlyosan, tizenöten pedig könnyebben sérültek meg. MTI Fotó: Vajda János
Vágólapra másolva!
Megszólalt annak az utazási irodának a tulajdonosa, amelynek a busza éjjel felborult az M3-oson, három utas halálát és 31 sérülést okozva. A Grand Tours utazási iroda tulajdonosa, Nagy Sándor szerint a buszsofőr egy karambolt akart elkerülni, ezért kapta el a kormányt. Szerinte így csúszott meg és borult fel a busz. Ha így történt, akkor is kérdéses, jól döntött-e a sofőr. Igaz – ha valóban így történt – kevesebb mint egy másodperce volt rá. 
Vágólapra másolva!

A cég vezetője az MTI-nek azt mondta, hivatalos információi még nincsenek, azonban úgy tudja, hogy

a jeges úton.

Nagy Sándor azt is elmondta,

a busz a bécsi karácsonyi vásárból tartott haza 82 utassal.

Az idén hét járatot indítottak a bécsi karácsonyi vásárra, ezek voltak az utolsó utak. A felborult busz mögött is ment egy járatuk.

A képre kattintva galéria nyílik! Forrás: MTI/Vajda János

Ahogy megtudták, hogy mi történt, elindítottak egy buszt, amely másfél óra múlva érkezett meg.

A balesetben hárman haltak meg, és sokan megsérültek, köztük a sofőr is könnyebben.

Nehezebb megfogni

Egy nagy tömegű jármű megcsúszásánál két dolgot kell figyelembe venni: azt, hogy

– ezt már az Autóklub járműbizottsági szakértője mondja.

Lovas Károly azt is mondja, hogy egy sofőr a váratlan helyzetet minden esetben megpróbálja elkerülni. Ahogy fogalmaz, ilyenkor a rutin és a vezetési tudás rengeteget jelent. Az, hogy a sofőr időben el tudja-e dönteni például, hogy merre kerüljön.

Adott esetben van, hogy az a jó megoldás, ha nem rántja el a kormányt, inkább nekimegy annak, ami előtte van, mert körülötte egy másik autó, árok vagy fa van.

A pillanat tört része alatt kell eldönteni, hogy melyik a legjobb manőver. Ha a manőver elindult, és emiatt kibillent a busz, és megszűnik a kerekek tapadása, onnantól tehetetlen, amíg nem jön vissza a tapadás, vagy amíg meg nem áll a csúszásban. Ilyenkor a sofőr is csak utas – mondja a szakértő.

A már felborult busznak több autó is nekirohant. A képre kattintva galéria nyílik! Forrás: MTI/Vajda János

Ahogy azt az Origo megírta korábban, a baleset után

több autó ment neki előbb a busznak, majd egymásnak.

Összesen kilenc autó és két mikrobusz ütközött össze.

A mentősök 14 kocsival vonultak ki, és összesen 31 sérültet láttak el.

Egy 13 éves fiú, egy 20 éves lány és egy 50 éves férfi életét azonban már nem lehetett megmenteni.

A sérülteket az egri, a debreceni, illetve a miskolci kórházba vitték. Két súlyos sérültnek azonnali műtétre volt szüksége.

Csiba Gábor, a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kórház és Egyetemi Oktató Kórház főigazgató-főorvosa az MTI-nek azt mondta, hogy a két műtét sikerült, a sérültek állapota stabil, de biztosat csak néhány nap múlva lehet mondani róluk.

Az M1 aktuális csatorna úgy tudja, a Miskolcon kezeltek közül

ketten is életveszélyes állapotban vannak.

A közmédia riportere úgy értesült, hogy egyikük valószínűleg annak a kisfiúnak az édesanyja, aki a tragédia három halálos áldozatának egyike, ezt azonban nem erősítették meg a miskolci kórház dolgozói.

A debreceni Kenézy kórházban három súlyos sérültet ápolnak, több műtét vár még rájuk. Hajnalban tizenegy sérültet vittek az intézménybe, nyolcukat napközben hazaengedték.

Miskolcra tizenkilenc sérültet szállítottak, négyük állapota súlyos, ketten vannak életveszélyben - hangzott el a tudósításban.

Az autópályának azt a részét, ahol a baleset történt, több órára lezárták, óriási torlódás alakult ki.