„Making Science Make Sense" elnevezésű oktatási programot indított el két évvel ezelőtt a Bayer Hungária Magyarországon. A program célja az volt, hogy a 10-14 éves korosztály a tapasztalati, élményalapú tanulás által megkedvelje a természettudományokat. Az idén több mint ezer diák vett részt a Bayer MSMS Tudásközont interaktív bemutatóin.
Fantasztikus lehetőség volt a diákok számára a Bayer workshopján részt venni, hiszen interaktív módon megtanulni és megtapasztalni a kémia, a biológia és a fizika törvényeit sokkal izgalmasabb, mint a tankönyvben leírt és számukra megfoghatatlan tananyag."
- mondta Bánkiné Nyúl Márta, a dabasi Táncsics MIhály Gimnázium matematika-kémia szakos tanára. Azt is mondta, hogy inspirációt jelentett a pedagógusoknak is a rendezvénysorozat és egyértelmű pozitív visszajelzés, hogy a gyerekek lelkesen várják a további kísérleteket, és bátrabban tesznek fel kérdéseket a tanórákon.
Mielőtt elindították volna a porgramot, a Bayer kutatást végzett a felső tagozatos biológia szakos tanárok körében. Az eredmények azt mutatták, hogy
a természettudományok oktatása hálás feladat,
a diákok érdeklődők egészen addig, amíg a témában látványos kíséreleteket lehet bemutatni. Ám onnantól kezdve, hogy számukra elvont fogalmakat és képleteket kell megtanulni – kiváltképp a kémia, biokémia esetében – a tanulók lelkesedése eltűnik és legrosszabb esetben „feladják" a tanulást.
A munkaerőpiacon már egyértelmű jelei vannak a természettudományos végzettségű szakemberek hiányának,
így fontos lenne egyrészt e tantárgyak megszerettetése, másrészt a diákok érdeklődésének fenntartása pályaorientációs programok segítségével.
Az MSMS Tudáspont programjain résztvevő, több mint ezer gyerek 80%-ának pozitív irányba változott a véleménye a természettudományokról a workshop után, sokan önszorgalomból tovább gyakorolták a kísérleteket.