Kísérletekkel népszerűsítik a kémiát, biológiát és fizikát a gyerekeknek

kémcső, kémiai óra
Pécs, 2014. szeptember 26. Kísérlethez előkészített kémcsövek a Kutatók éjszakáján a Pécsi Tudományegyetem Szervetlen Kémia Tanszékének laboratóriumában 2014. szeptember 26-án. MTI Fotó: Sóki Tamás
Vágólapra másolva!
A kémia és a biológia a mai napig a gyerekek többségének nem más, mint egy megfoghatatlan, képletekkel és törvényekkel teli terület. Kreativitással és interaktív bemutatókkal, kísérletekkel azonban könnyebben megszeretik a gyerekek ezeket a tantárgyakat. 
Vágólapra másolva!

„Making Science Make Sense" elnevezésű oktatási programot indított el két évvel ezelőtt a Bayer Hungária Magyarországon. A program célja az volt, hogy a 10-14 éves korosztály a tapasztalati, élményalapú tanulás által megkedvelje a természettudományokat. Az idén több mint ezer diák vett részt a Bayer MSMS Tudásközont interaktív bemutatóin.

Forrás: MTI/Sóki Tamás

- mondta Bánkiné Nyúl Márta, a dabasi Táncsics MIhály Gimnázium matematika-kémia szakos tanára. Azt is mondta, hogy inspirációt jelentett a pedagógusoknak is a rendezvénysorozat és egyértelmű pozitív visszajelzés, hogy a gyerekek lelkesen várják a további kísérleteket, és bátrabban tesznek fel kérdéseket a tanórákon.

Mielőtt elindították volna a porgramot, a Bayer kutatást végzett a felső tagozatos biológia szakos tanárok körében. Az eredmények azt mutatták, hogy

a természettudományok oktatása hálás feladat,

a diákok érdeklődők egészen addig, amíg a témában látványos kíséreleteket lehet bemutatni. Ám onnantól kezdve, hogy számukra elvont fogalmakat és képleteket kell megtanulni – kiváltképp a kémia, biokémia esetében – a tanulók lelkesedése eltűnik és legrosszabb esetben „feladják" a tanulást.

A munkaerőpiacon már egyértelmű jelei vannak a természettudományos végzettségű szakemberek hiányának,

így fontos lenne egyrészt e tantárgyak megszerettetése, másrészt a diákok érdeklődésének fenntartása pályaorientációs programok segítségével.

Az MSMS Tudáspont programjain résztvevő, több mint ezer gyerek 80%-ának pozitív irányba változott a véleménye a természettudományokról a workshop után, sokan önszorgalomból tovább gyakorolták a kísérleteket.