Uniós hivatalhoz fordulnak az Alstom-botrány miatt

4-es metró Alstom-szerelvény KÖZLEKEDÉSI ESZKÖZ KÖZLEKEDÉSI LÉTESÍTMÉNY M4-es metró mélyállomás metró metróállomás peron SZEMÉLY utas M4-es metró Budapest, 2014. október 18.
Utasok szállnak be a BKK 4-es metró vonalán közlekedő egyik Alstom-szerelvénybe a
Budapest, 2014. október 18. Utasok szállnak be a BKK 4-es metró vonalán közlekedő egyik Alstom-szerelvénybe a Keleti pályaudvari mélyállomáson. MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba *************************** Kedves Felhasználó! Az Ön által most kiválasztott fénykép nem képezi az MTI fotókiadásának, valamint az MTVA fotóarchívumának szerves részét. A kép tartalmáért és a szövegért a fotó készítője vállalja a felelősséget.
Vágólapra másolva!
Az Európai Csalás elleni Hivatalhoz fordul Jávor Benedek, a PM képviselője a korrupciógyanús metrókocsi-tender ügyében. A brit hatóságok szerint kétmilliárd forintnyi kenőpénz szólt amellett, hogy a BKV végül az Alstom metrószerelvényeit válassza.
Vágólapra másolva!

Az Európai Csalás Elleni Hivatal vizsgálhatja a BKV metrókocsi-tenderével kapcsolatban felmerült korrupciós vádakat – jelentette be közleményében Jávor Benedek.

A Párbeszéd Magyarországért EP- képviselője a napokban fordul az uniós hivatalhoz.

Miért nem érdekük?

Az ügyben vasárnap az LMP-s Csárdi Antal is nyilatkozott: mint mondta, a magyar nyomozóhatóság – a Nemzeti Nyomozó Iroda - még mindig nem tudta kideríteni, amit a britek igen:

a gyanú szerint az Alstom 2006 és 2007 között 2, 2 milliárd forint kenőpénzt adhatott a BKV-nak,

a közlekedési társaság pedig a francia cég szerelvényeit választotta a 2-es és a 4-es metróvonalra is.

Egy az Alstom Budapesten közlekedő szerelvényei közül. A brit hatóságok szerint korrupció segíthette a metrókocsik kiválasztását Forrás: MTI/Jászai Csaba

Miért nem érdeke a magyar hatóságoknak az igazság kiderítése? - vetette fel Csárdi Antal, aki egyúttal kitért a 3-as metró felújításának ügyére is.

Elmondta, Szófia annyiért vesz új szerelvényeket biztosítóberendezéssel együtt, amennyiért Budapest felújítja a régi orosz metrókocsikat.

Azok nem mi voltunk

A BKV közleményben válaszolt a metrókocsi-tenderrel kapcsolatos sajtóhírekre: ebben azt írják, hogy az üggyel foglalkozó brit hatóságok eddig még nem keresték meg őket –

2006 és 2007 között pedig nem a jelenlegi vezetés irányította a közlekedési társaságot.

A Reuters március 29-én számolt be róla, hogy a brit súlyos csalások elleni iroda (Britain's Serious Fraud Office) vádat emelt az Alstom Transport UK & Ireland ügyvezető igazgatója ellen.

Az Index úgy tudja, az ügyvezető igazgató mellett három másik Alstom-vezetőt is azzal vádolnak, hogy 2006. január 1. és 2007. október 18. között 2,3 millió eurónyi összeget adtak, vagy beleegyeztek, hogy adnak a BKV Zrt. tisztviselője vagy tisztviselői, ügynökei részére.