Lengyel buszok jönnek Budapestre

Vágólapra másolva!
A Solaris nevű autóbuszokat gyártó cég szállíthat buszokat Budapestre, mert ez a vállalat nyerte meg a BKV tavaly kiírt pályázatát. A 3-as metró felújításának idején lesz szükség rengeteg buszra a fővárosban.
Vágólapra másolva!

Klímás, alacsonypadlós Solaris buszokkal közlekedhetnek majd a budapestiek hamarosan - legalábbis így tudja az Omnibusz blog. Az új járművek akkor jönnek majd igazán jól, ha a 3-as metró utasai a vonal felújításának ideje alatt kénytelenek lesznek pótlóbuszra szállni.

A lengyel gyártó buszai dízelüzeműek.

A BKV tavaly kiírt tenderén versenyben volt még a Mercedes a Conecto nevű városi járművével, illetve a Scania Citywide-dal. Őket előzték meg a lengyelek. A blog szerint érvénytelen pályázatot adott be a török Karsan és a német MAN.

A Solarisok a legújabb, negyedik generációs Urbino típusú csuklós buszaikat hozzák majd Budapestre - írja a blog.

Két közbeszerzési felhívást tett közzé tavaly augusztusban a BKV az EU-s tenderhonlapon. Mindkettő 75 alacsonypadlós csuklós buszra szól, és mindkettőnél 100 százalékos opciót jelöltek meg, vagyis a közlekedési cég ugyanolyan feltételekkel megduplázhatja a beszerzéseket.

A két pályázat között az volt a különbség, hogy az egyiket Magyarországon összeszerelhető buszokra írták ki. A Solaris nem ezt nyerte meg, tehát ezek a buszok

készen érkeznek majd Budapestre.

A nyílt közbeszerzésekben olyan csuklósokkal lehetett indulni, amelyekben legalább 29 ülőhely van, és ezek közül legkevesebb nyolchoz fellépő nélkül lehet eljutni. A teljes befogadóképességnek legalább 130 főnek kell lennie, ha az állóhelyeket 4 fő/négyzetméterrel számoljuk. További feltétel az utastér és a vezetőtér légkondicionálása és az Euro-VI-os dízelmotor.

Az első 15 Solarisnak az aláírás után fél évvel kell megérkeznie.