Az LMP leleplezte az Orbán-Putyin paktumot

Embert gázolt a metró Budapesten
Vágólapra másolva!
Inkább új szerelvényeket kellett volna vásárolni a 3-as metró vonalára, mint a meglévőket felújítani - állítja az LMP. Az ellenzéki párt szerint a felújítás csak elodázza a problémát, ráadásul az orosz cég csak 20 százalékos jótállást vállal a munkára.
Vágólapra másolva!

Az LMP szerint a 3-as metró szerelvényeinek felújításával csak konzerválják a jelenlegi állapotokat a metróvonalon. Csárdi Antal, az ellenzéki párt fővárosi közgyűlési képviselője ezért bírálta a BKV és az orosz cég közötti szerződést, mondván: a felújítással csak elodázzák 5-6 évre a megoldást.

Csökkentett jótállás jár?

Az ellenzéki képviselő szerint az aláírt szerződésből kiderül, hogy

a felújítást elnyerő orosz cég csak 20 százalékos jótállást vállalt a szerelvényekre.

Csárdi Antal szerint ez azt jelenti, hogy ha majd ki kell vonni egy felújított szerelvényt a forgalomból, akkor az oroszok csak az ár 20 százalékát fizetik vissza.

Az első felújított kocsi 2017 elején állhat forgalomba Fotó: Origo

Az LMP-s politikus jelezte, hogy - a futamidőt tekintve - az új szerelvények olcsóbbak lettek volna, és ezek jótállása legkevesebb 30 évre szólt volna, míg a felújítottaknak korlátozottan 25 évre. Csakhogy szerint Orbán Viktor miniszterelnök ezt megbeszélte az orosz elnökkel.

66 milliárd forintba kerül

Mint arról az Origo is beszámolt, augusztus 7-én a BKV aláírta a felújításról szóló szerződést az orosz Metrowagonmash céggel, és

az első felújított jármű a tervek szerint 2017 év elején állhat forgalomba.

Azért a július 20-i tervezett időpontnál később írták csak alá a szerződést, mert a tenderből kizárt egyik jelentkező, a Skinest Rail jogorvoslati eljárással késleltette ezt, de megakladályozni nem tudta.

Többe kerül a 3-as metró szerelvényeinek felújítása, mint a hitel összege Fotó: Origo

A szerződéses összeg 220 millió euro, vagyis mintegy 66 milliárd forint, ami több, mint amennyi hitel felvételét engedélyezte e célra a fővárosnak az állam, így

a fővárosnak még 9-10 milliárdot kell előteremtenie.

Vagyis a 15 éves futamidővel bíró hitel - amelynek kamata ez idő alatt 15 milliárd forint, kevésnek bizonyult.