Autópályán szinte Temesvárig

Duna Aszfalt Kft.
Makó, 2013. április 11. Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. kommunikációs vezetője (b), Kovács Ákos, a NIF Zrt. vezérigazgató-helyettese (b2), Lázár János, a Miniszterelnökséget vezető államtitkár (b3), Mágori Józsefné , a Fidesz országgyűlési képviselője (b5), valamint Varga Antal (b4) és Tóth László (j), a kivitelező Duna Aszfalt Kft. ügyvezetői pénzérméket helyeznek az időkapszulába az M43-as autópálya Makó és az országhatár közötti 23,1 kilométeres szakaszának ünnepélyes alapkőletételén Makón 2013. április 11-én. MTI Fotó: Kelemen Zoltán Gergely
Vágólapra másolva!
Majdnem Temesvárig utazhatunk autópályán, miután elkészült az M43-as autópálya Makó és az országhatár közötti szakasza. A sztrádát, a Csanádpalota–Nagylak határátkelőhelyet, valamint román oldalon a Nagylak és Pécska között megépült 16 kilométeres A1 gyorsforgalmi útszakaszt szombaton adták át.
Vágólapra másolva!

Az új autópálya-szakaszt Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettes adta át. Avatóbeszédében hangsúlyozta, Magyarország számára kiemelt fontosságú a határon átnyúló fejlesztések megvalósítása. A kormány célul tűzte ki, hogy minden autópályát kiépít a határig, és ebben a magyar-román autópálya-kapcsolat megteremtése jelentős mérföldkő – tette hozzá.

Az új autópálya-szakasz alapkövét 2013-ban fektették le Forrás: MTI/Kelemen Zoltán Gergely

Marius Nica, a román kormány európai alapokért felelős minisztere történelmi mérföldkőnek nevezte a magyar-román kapcsolatokban a két ország autópálya-összeköttetésének megteremtését. Az autópályák és a határátkelőhely megépítése kézzelfogható bizonyítéka annak, hogy a két kormány képes együttműködni a két ország közötti kapcsolatok szorosabbra fűzése érdekében – mondta.

Év végéig ingyenes

Az M43-as autópálya új, 23,1 kilométer hosszú, kétszer kétsávos, burkolt leállósávos szakaszán három csomópont és tizennyolc híd épült. Az új útszakaszon két pihenő is létesült, egy a Krak-érnél, egy pedig Kövegynél. A beruházás kivitelezője a Duna Aszfalt Kft. volt, a nettó 46,49 milliárd forintos építési költség 85 százalékát uniós támogatás fedezte. A Makó és az országhatár közötti

sztrádaszakasz az e-matricás rendszerben 2015 végéig díjmenetesen használható,

a 3,5 tonnát meghaladó legnagyobb össztömegű tehergépjárművek számára díjköteles.

Táblák az M43-as autópálya Makó és az országhatár közötti szakaszán Forrás: MTI/Kelemen Zoltán Gergely

Az új útszakaszt eredetileg 2014 szeptemberében akarták átadni, de a belvíz és az esőzések miatt csúszott az építkezés.

Az Apple térképe már jelöli a szombaton átadott magyar és román sztrádaszakaszokat Forrás: Origo

Kamionparkoló is lesz

A Csanádpalota–Nagylak határátkelőhely a román oldalon épült meg. Mindkét irányban négy-négy sávot alakítottak ki a személygépjárműveknek, illetve a teherforgalomnak, valamint két sávot az autóbuszoknak. Két-két mérleget is építettek, és kialakítottak egy több mint száz férőhelyes kamionparkolót is.

A veszélyes anyagot és élőállatot szállító kamionoknak továbbra is a 43-as úton lévő nagylaki határátkelőt kell használniuk.

A Nagylak–Csanádpalota autópálya-határátkelő megnyitása nyomán Arad és Temesvár lett Románia első két nagyvárosa, amelyet bekapcsolnak az európai gyorsforgalmi úthálózatba.