Júliustól nem tolat a troli a nemzet főtere mögött

Troli fordító Kozma Ferenc utca Troli Áramszedő Áramszedő 70-es és 78-as troli áramszedőjét teszik át a járat fordulójában a Kozma Ferenc utcai végállomáson
70-es és 78-as troli áramszedőjét teszik át a járat fordulójában a Kozma Ferenc utcai végállomáson
Vágólapra másolva!
A tervek szerint július közepétől, a legrosszabb esetben a hónap végétől új végállomásuk lesz a 70-es és 78-as trolibuszoknak. Hamarosan vége tehát a bonyolult és nehézkes tolatásoknak.
Vágólapra másolva!

A BKK az Origo kérdésére megerősítette az Omnibusz blog értesülését, megszűnik a főváros egyik turistalátványossága, a sajátságos, nehézkes és munkaerő-pazarló trolibusz-végállomás a Kálmán Imre utcában.

Két éve csak segítséggel, tolatva, áramszedő-leszedéssel tud fordulni a troli Fotó: Polyák Attila - Origo

A BKK csütörtökön aláírta a 70-es és 78-as járatok új Kossuth téri végállomásának építéséről szóló szerződést, így megszűnik az ideiglenes végállomás, ahol

két éven át szerencsétlenkedve, tolatva, külső irányítással

fordultak a járművek.

Így fordulnak júliustól a trolik. A kék jel a végállomás Forrás: Origo

Ezt a megoldást eredetileg ideiglenesnek szánták, amíg átépül a Kossuth tér, és mire a nemzet főtere elnyerte végleges formáját, a trolik új végállomásának is el kellett volna készülnie. A döntéshozók úgy gondolták, a trolit, pontosabban a troli felső vezetékét nem engedik be a reprezentatív térre, így az átépítés előtti troliútvonal nem jött szóba.

Kengyel Kristóf felvétele a trolitolatásról

Csakhogy – bár megvolt minden szükséges engedély – a vezetékek nem épülhettek meg mostanáig, mert az egyik érintett háztömb lakói civilszervezetként tiltakoztak az amúgy környezetbarát járművek ellen, és

az V. kerület vezetése a legmagasabb szinte karolta fel őket.

Így maradt a tolatás, a tolatást kiszolgáló szakemberekkel, a szakembereket kiszolgáló konténerrel, mobil vécével.

Minden egyes trolinak kézzel kell leszedni és fölrakni az áramszedőjüket Fotó: Polyák Attila - Origo

Most azonban indulhat a vezetékszerelés, a trolik a BKK tervei szerint

július közepétől, de legrosszabb esetben július végétől

már a Kálmán Imre - Honvéd - Báthory - Kozma Ferenc - Kálmán Imre u. – útvonalon fordulnak, tudtuk meg a cégnél. Ez egyébként megegyezik az (egyik) eredetileg tervezett nyomvonallal. Az Origo információi szerint a végállomás a Báthory utcában lesz, de egy háztömbbel arrébb, mint ahol a tér átépítése előtt volt. (Néhány utcaszakasz egyirányúsága is megváltozik.)

A metróra tehát könnyebb lesz átszállni, mint most, de nehezebb, mint eredetileg. A 2-es villamos is közelebb lesz. Később lehet, hogy a 15-ös, 115-ös buszok megállóját is áthelyezik a trolivégállomásra, de ez még nem biztos, hiszen akkor a buszoktól is többet kellene gyalogolni a metróhoz.