Szivárványszínek és egy felirat. Mindössze ennyi lett volna azon a hirdetésen, amit egy meleg társkereső oldal szeretett volna kitenni a fővárosi 7-es buszok oldalára.
"Tizennégy éve működünk, a hirdetésünk viszont úttörőnek számítana a magyar reklámpiacon, mint az első, kifejezetten melegeknek szóló kampány. Ez külföldön már természetesnek számít, több nagy brand is kiállt már az LMBT-közösség jogai mellett" – mondta az Origónak Weiler Péter, a Melegrandi.hu-t üzemeltető cég vezérigazgatója.
A kampány azonban nem indulhat el, legalábbis egyelőre: BKV-buszok külső reklámfelületeit is értékesítő ügynökség, a Nyerges Zsolt és Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó Publimont Kft. visszadobta a táskereső oldal ajánlatát.
Döntésüket a reklámtörvénnyel indokolták, mondván, a hirdetés káros lehet a fiatalkorúak szellemi, érzelmi vagy erkölcsi fejlődésére.
Szerettük volna megtudtni a Publimont Kft-től, szerintük miért sértheti a gyerekek szexuális-erkölcsi fejlődését egy egyszerű felirat. Kérdéseinkre nem válaszoltak, a BKV-tól viszont megtudtuk, a reklámügynökség nem kérte ki véleményüket a kifogásolt reklámmal kapcsolatban.