Tarlós elnézést kért a közlekedési káoszért

budapest útlezárás
Vágólapra másolva!
Tarlós István elismerte, hogy káosszal jár a budapesti közlekedés fejlesztése, sok a torlódás a 4-6-os villamos pályafelújítása miatt – a BKK szerint viszont olcsóbb és gyorsabb minden beruházást egyszerre befejezni. Összegyűjtöttük a fővárosi krízispontokat, ahol jó eséllyel dugóba futhat.
Vágólapra másolva!

Sokként érte a fővárost a 4-6-os villamosok pályájának feltúrása. Lelassult a forgalom az egysávosra szűkített Szent István és Margit körúton, amióta a területen egyszerre zajlik a pályafelújítás, a fonódó villamoshálózat építése, a budai oldalon pedig a Széll Kálmán tér átalakítása is nehezíti a közlekedést.

Buszblokád a Margit hídon

Több száz méteres dugó ugyan „csak” reggel 7-8 és délután 16-17 óra között várható a körutakon, de torlódásokra a köztes időszakban is számítani lehet – mint megírtuk, hétfőn kora délután egy BKV-busz foglalta el teljes szélességében a Margit hidat, egészen a Nyugati pályaudvarig megbénította a forgalmat.

Fordulni akart, végül keresztbeállt egy busz a Margit hídon Fotó: Csanádi Márton - Origo

A közlekedési káoszért a hétfői Fővárosi Közgyűlésben elnézést kért a lakosságtól Tarlós István főpolgármester is, hozzátéve, az ilyen munkák mindig kényelmetlenséggel járnak. A közgyűlésben felszólaló pártok a városvezetést tették felelőssé a kialakult állapotokért, Horváth Csaba, az MSZP képviselője szerint a Budapesti Közlekedési Központ "megadta a kegyelemdöfést Budapestnek" a hármas fejlesztési projekttel.

Merre menjek?

Nincsenek könnyű helyzetben azok sem, akik a 4-6-ost pótló buszokkal utaznának: a tanácstalan utasok nem találják az alkalmi megállókat, egymást és a síneket bontó munkásokat kérdezgetik, merre induljanak, mozgásukat pedig a gyalogosátkelők lezárása is nehezíti.

Lakossági utastájékoztatás Fotó: Polyák Attila - Origo

„A (Bem) mozinál van a megálló" – figyelmeztet a tollal írt felirat a BKK utastájékoztató tábláján, a hivatalos verzióból éppen ez a nem mellékes adat hiányzik.

Rémálom a Tölgyfa utcában

A Margit híd felé tartó budai forgalmat egy sávon a Tölgyfa utcába terelik – itt a fonódó villamoshálózat építése okoz komoly fennakadást: hol a sittszállító teherautó, hol egy rossz helyre tett kordon állítja meg a villamospótló buszokat, és persze a mögöttük várakozó kocsisort, gyakorlatilag ötpercenként kell újra helyet szorítani a buszoknak.

Dugó hátán dugó

Állandósultak a dugók tavaly novembertől az Árpád fejedelem útja Margit híd előtti szakaszán is, ahol az Üstökös utcában csak szintén egy sávban haladhat a forgalom.

Útlezárások, sávszűkítés kíséri a fonódó beruházást és a villamosok pályafelújítását Fotó: Polyák Attila - Origo

A Margit híd és a Bem tér között csak kétszer egy sávon lehet közlekedni, a Bem és a Batthyány tér között pedig teljes egészében a kétirányúsított Fő utcára terelik az autókat, buszokat.

Nem sokkal jobb a helyzet a Széll Kálmán téren sem, ahol az átépítés és a pályafelújítás miatt kevesebb lett a gyalogátkelő, a kocsisor pedig araszolva halad a Vérmező úton.

Így olcsóbb

Megkérdeztük a BKK-t, miért egyszerre fogtak neki a villamosvonalat érintő nagy projekteknek. Közleményben válaszoltak, e szerint így olcsóbban, gyorsabban lehet befejezni az építkezéseket, és tudják tartani a munkákra adott európai uniós határidőt is.

Csak arra ne!

A közlekedési központ ugyanakkor maga is arra kéri az utasokat, hogy május közepéig lehetőleg kerüljék el a Nagykörutat, a Margit híd helyett pedig válasszák az Árpád hidat vagy az Erzsébet hidat.