Tavasz előtt nem utazunk Dél-Budára villamossal a Rákóczi hídon át

A Rákóczi híd az új közvilágítás próbaüzeme alatt. A LED-es technológiának köszönhetően a világítás beépített teljesítménye felére csökken, az éves áramdíj a korábbi 4 millió helyett 1,8 millió forint lesz
A Rákóczi híd az új közvilágítás próbaüzeme alatt. A LED-es technológiának köszönhetően a világítás beépített teljesítménye felére csökken, az éves áramdíj a korábbi 4 millió helyett 1,8 millió forint lesz
Vágólapra másolva!
Csak próbaterhelés után indulhat meg a villamosközlekedés a Rákóczi-hídon, ami február-márciusban várható. Ezt közölte a BKK, miután felmerült, hogy a híd talán el sem bírja majd az újabb és nehezebb villamosokat.
Vágólapra másolva!

Csak a Rákóczi híd próbaterhelése, a hídvizsgálat és az eredmények értékelése után indulhat el az 1-es villamos az új szakaszon - közölte a Budapesti Közlekedési Központ csütörtök délután. Előzőleg a Népszabadság írt arról, hogy a régebbi és a maiaknál könnyebb villamosokra méretezett hidat nem vizsgálták meg, elbírja-e majd a nehezebb, újfajta villamosokat.

Márciusban is csak próbaterhelés?

A kiegészítő vizsgálatok miatt biztos, hogy nem fog még januárban megindulni a forgalom, pedig a BKK december elején még azt ígérte, január végétől átjár majd Budára a Rákóczi hídon is az 1-es villamos.

Forrás: MTI/Máthé Zoltán

A BKK most már arról ír, hogy februárban vagy márciusban lesz majd csak a híd próbaterhelése, de a villamosvonal építése a tervezett ütem szerint halad. A kivitelezési határidő január 28., de ez a pálya műszaki átadás-átvételét jelenti.

Miért nem vizsgálták korábban?

A BKK szerint, amikor december 2-án megígérték, hogy január végén már átjár a villamos a hídon, még nem tudtak arról, hogy a Nemzeti Közlekedési Hatóság december 8-i végzésében kiegészítéseket, pontosításokat kér. Jelezték, hogy a kérésnek minden tekintetben eleget tesznek.

A BKK nem reagált a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület felvetésére, hogy miért nem vizsgálták korábban, hogy az eredetileg nyolc tonna tengelyterhelésre és 50 kilométeres óránkénti sebességgel haladó villamosokra tervezett híd hogyan viselkedik majd a 10-11 tonna tengelyterhelésű, 60-70 kilométeres óránkénti sebességgel haladó villamosok alatt.