Az NFM előtt kritizálta az útdíjat az autóklub

út sztráda forgalom
Budaörs, 2015. január 7. Az M1-M7-es autópályák útdíjköteles, közös bevezető szakasza esti fényben, közvilágítással Budaörsnél 2015. január 7-én. MTI Fotó: Kovács Attila
Vágólapra másolva!
A Magyar Autóklub képviselői személyesen találkoztak hétfőn a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkáraival, akikkel az útdíj ügyében egyeztettek. Többek között arra kérték a kormányt, hogy díjmentesítsék a repülőtérre vezető utat és az M0-t is. Az Autóklub észrevételeit, kifogásait az ígéretek szerint a szerdai kormányülésen tárgyalják majd meg.   
Vágólapra másolva!

Előadtuk észrevételeinket, javaslatainkat és aggályainkat az útdíjról és a megyei matricákról, a hétfői találkozón Dr. Becseyi Zsolt, Dr. Fónagy János, és Tasó László államtitkárok hallgatták meg álláspontunkat – mondta el az Origónak Dr. Kovács Kázmér ügyvéd, az Autóklub Jogi és Érdekvédelmi Bizottságának elnöke.

A Magyar Autóklub az autósok képviseletében arra kérte a kormányt, fontolja meg a hidaknál fizetendő 10 ezer forintos hídpénz eltörlését, illetve tegye ingyenessé a teljes M0-ás autóút és a fővárosi repülőtérre vezető szakasz használatát. Forrás: MTI/Kovács Attila

„A találkozón közöltük, hogy önmagában nem értünk egyet azzal a koncepcióval, hogy díjasítani kell az elkerülő- és bevezető utakat, ezeknek kérdéses a gazdasági hatékonysága

Állítjuk ugyanakkor, hogy az útdíj közlekedésbiztonsági és környezetvédelmi szempontból hátrányos, hiszen a forgalom a fizetést elkerülve olyan utakra terelődik, amelyek balesetveszélyesebbek, ráadásul könnyebben kerülhetnek forgalmi dugókba, ahol az autók jobban szennyezik a környezetet." - mondta Kovács Kázmér.

Legyen ingyenes az M0

A Magyar Autóklub az autósok képviseletében arra kérte a kormányt, fontolja meg a hidaknál fizetendő 10 ezer forintos hídpénz eltörlését, illetve tegye ingyenessé a teljes M0-ás autóút és a fővárosi repülőtérre vezető szakasz használatát. Felhívták az államtitkárok figyelmét arra is, hogy az M0 még meg nem épült szakaszainak EU-s támogatását kockáztatja a kormány azzal, hogy fizetőssé teszi a fővárosi körgyűrű közlekedését.

Azt is kifogásolták, hogy ugyanolyan díjak vonatkoznának a motorkerékpárosokra, mint az autósokra, holott jelenleg a motorosok más kategóriában vannak az éves, havi és heti matricák esetében is. A motorokat ráadásul csak idény jelleggel – tavasztól őszig – használják a közlekedők, a járművek pedig szinte egyáltalán nem rongálják az utakat.

Döntés a kormányülésen

Javasolták, hogy amíg próbaüzem van, addig a matricát januárban kiváltók számára az elektronikus rendszer adatai alapján automatikusan töröljék az 1470 forintos eljárási díjat és a pótdíjazást.

Kovács Kázmér tudomása szerint az Autóklub észrevételeit, kifogásait az ígéretek szerint a szerdai kormányülésen tárgyalják majd meg.