A magyar utak fele megbukott a szakmai megmérettetésen, burkolatuk állapota az Országos Közúti Adatbank szerint rossz minősítést kapott - írja a Népszabadság.
A lap júniusi adatokat idézi, amelyek szerint a burkolat állapota csak az országos közutak 8,2 százalékán, 2553 kilométeren nevezhető jónak, 6,5 százalékán, vagyis 2009 kilométeren megfelelőnek, és 20,8 százalékán, 6433 kilométeren tűrhetőnek. A fennmaradó 64 százalék,
majdnem húszezer kilométer minőségéről jobb inkább nem beszélni
- írja a lap.
Az útburkolatok átlagéletkora 26 év, vagyis még a rendszerváltás előtti, miközben elvi tervezési élettartamuk 15 év. A pályaszerkezet átlagosan 34 éves, vagyis 1980 előtti. A legrégebbi útszakasz a 10-es főút 40. kilométerszelvénye, amelyet 1907 óta használnak.
A Népszabadság szerint
ezermilliárd forintra volna szükség
a 31 ezer kilométeres országos közúthálózat állagromlásának megállításához. Ez is csak akkor lenne elég, ha azonnal kezdenék, és ha a kisebb, helyközi utakat csak kátyúznák.