Balesetveszély a felújított 1-es villamos vonalán

1-es villamos, felújítás, balesetveszély
Vágólapra másolva!
A tervezettnél korábban üzembe helyezték a felújított 1-es villamos új szakaszát, de a gyorsaságnak ára van: nem mindenhol készült még el teljesen a peron vagy az aluljárók kijárata. Sok utas így inkább nem kerül a zebráig, hanem az úttesten, autók között szalad át, ez balesetveszélyes.
Vágólapra másolva!

Egy szakasz kivételével a teljes vonalon jár vasárnaptól a felújított 1-es villamos. Miután a múlt héten az utasok nélküli próbamenetet jól teljesítették, a BKK – az eredeti ütemtervhez képest korábban –, vasárnap átadta a forgalomnak a Puskás Ferenc Stadion és a Közvágóhíd közötti villamosszakaszt.

Még a régi járművek közlekednek a felújított vonalon, de érkeznek az újak is Forrás: Kemsei Zoltán/IHO

A beruházás része az 1-es és 3-as villamosvonalak fejlesztése projektnek, amely 94 százalékos uniós támogatással összesen mintegy 45 milliárd forintba került.

A BKK is jelezte, hogy még nincs teljesen kész a már átadott vonal Forrás: BKK

Azt a BKK is elismerte közleményében, hogy még nincs teljesen kész a felújított vonal. A forgalomba helyezés megtörtént, a villamosforgalom – a BKK szerint biztonságosan megindult –, de október végéig a kivitelező még számos, szerződés szerinti feladatot végez, és csak utána kezdődik meg a műszaki átadás-átvétel.

Minimalista dizájnnal, betonból készültek az új megállók modern utasvárói Forrás: Kemsei Zoltán/IHO

Emiatt a peronok egy része még ideiglenes kialakítással és közlekedési kapcsolatrendszerrel fogadja az utasokat - írja a közlemény. Ez magyarán azt jelenti, hogy néhol óriási kerülőre kényszerülnek a le-és fölszálló utasok, ha nem akarnak szabálytalankodni.

Építési törmelék és kordonok fogadják még az utasokat a Népliget megállónál Forrás: Kemsei Zoltán/IHO

Maga a BKK is felhívta a figyelmet arra, hogy a Népligetnél a villamos megállóhelyét elhagyni, illetve a metróállomáshoz vezető aluljárót megközelíteni várhatóan október 20-áig csak a megálló aluljárótól távolabbi végén, a Könyves Kálmán körúton átvezető zebrán átkelve lehet.

Félkész, deszkaburkolatú peron a Népliget megállónál Forrás: Kemsei Zoltán/IHO

A Közvágóhídnál is tartanak még az aluljáró és a rámpa munkálatai, így a végállomás várhatóan még két hétig csak a hátsó, híd felőli kijáraton keresztül hagyható el, amely a HÉV-hez esik közel.

A BKK fel is hívja a figyelmet a balesetveszélyes helyzetre a Népliget megállónál Forrás: BKK

A Népliget megállónál különösen gyakori, hogy a villamoshoz igyekvő utasok a Könyves Kálmán körút többsávos úttestjén szaladnak át, megspórolva ezzel a százméteres kerülőt a zebrán át. Ez egy ilyen forgalmas csomópontban különösen balesetveszélyes - hívta fel a figyelmet az IHO.hu is.

Balesetveszély: így szaladnak át sokan az úttesten, hogy ne kelljen kerülniük Forrás: Kemsei Zoltán/IHO

A Népszabadság videóján is jól látható, mennyire is veszélyes átrohanni az úttesten néhány megállóval távolabb, az ugyancsak félkész Közvágóhíd állomásnál. Itt nemcsak az aluljáró, de a megállóhely sem teljesen készült el: kordonok, homokkupacok, gerendák és építési anyagok nehezítik a közlekedést.

A biztonságos átkelés a Közvágóhídnál is kerülőre kényszeríti az utasokat Forrás: BKK

Az 1-es villamos még két szakaszra bontva közlekedik: a Bécsi út-Vörösvári út és a Lehel utca-Róbert Károly körút, illetve a Puskás Ferenc Stadion és a Közvágóhíd között. A közbülső szakaszon villamospótló autóbusz közlekedik 1-es jelzéssel az Árpád híd és a Puskás stadion között várhatóan november közepéig.