Elgurult öt mozdony a soproni pályaudvarról

Vágólapra másolva!
Tizenegy kilométert gurult az az öt szerelvény, amely a soproni pályaudvarról szabadult el még a múlt héten. Az automatikus fénysorompó működött, így, amikor a vezető nélküli mozdonyok kereszteződéshez értek, az autósok piros jelzést kaptak.
Vágólapra másolva!

A soproni pályaudvaron ideiglenesen tárolt, öt darab összekapcsolt, mozdonyvezetői felügyelet nélküli ÖBB Taurus mozdony elgurult az állomásról április 22-én éjszaka – írja a Kisalföld online oldala.

A mozdonyok Fertőboz irányába gurultak, majd az állomás bejárati jelzőjénél megállt a szerelvény. Az említett időpontban az érintett szakaszon vonatközlekedés nem volt. A mozdonyok mozgását a vasúttársaság forgalmi személyzete folyamatosan kontrollálta, a biztosítóberendezések rendben működtek. Az eset körülményeit az ÖBB és a GYSEV Zrt. közösen vizsgálja – írja a lap.

A fertőbozi állomás Soprontól tizenegy kilométerre van. Ezen a szakaszon a vasúti pályát egy helyen, Kópházánál keresztezi közút. A Kisalföld úgy tudja: a fénysorompó automatikusan működött, így elvileg a mozdonyok áthaladásakor piros fényt mutatott az autósoknak.

A lap egy meg nem nevezett szakértőre hivatkozva azt írta: az új gyártású vasúti mozdonyok vagy a Flirt motorvonatok könnyen gurulnak. A szóban forgó egyik 86 tonnás Taurust alapesetben például három ember is eltolná, így előfordulhat, hogy ezen mozdonyok a nem megfelelő vagy elégtelen befékezéskor maguktól elgurulnak.