Másolt logóval indult el a Nemzeti Kreatív Intézet

Nagyon hasonlít a Kreatív online és a Nemzeti Kreatív Intézet logója
Vágólapra másolva!
Egy elforgatott V betű egy kis szakaszon nyitott körben, ez a nemrég alakult Nemzeti Kreatív Intézet és 2009 óta a Kreatív című újság logója is. Csak a szín és a nyitott kör iránya nem ugyanaz. A Kreatív levélben érdeklődik az intézménynél, hogy hogyan használhatnak egy, az ő emblémájukra hasonló logót. Az intézmény a megkeresésünkre közölte: nem tudtak az egyezésről, azonnal levették a honlapról az emblémát és a továbbiakban nem használják azt.
Vágólapra másolva!

Szinte teljesen megegyezik a nemrég indult állami Nemzeti Kreatív Intézet emblémája egy évek óta létező reklámos-médiás szaklap, a Kreatív logójával, csak a színek és az egyik formai elem iránya más. A Kreatív az Origótól értesült a hasonlóságról, a lapot kiadó Professional Publishing Hungary ügyvezetője, Vándor Ágnes azt mondta, 2009 óta élő védjegyük van a logóra, az önálló oltalom alatt áll. Azt gondolják, hogy az intézet jóhiszeműen használja a logót, "hogy az azt tervező grafikai céggel mi a helyzet, az már egy következő kérdés".

A kiadó legkésőbb hétfőig levelet ír a Nemzeti Kreatív Intézetnek, amelyben a körülményekről és az álláspontjukról érdeklődnek majd, mondta Vándor Ágnes, aki hangsúlyozta, hogy álláspontjuk szerint az intézmény tevékenységi köre hasonló, mint amire a logót levédették, például reklámozás.

Fent a Kreatív, lent a Nemzeti Kreatív Intézet logója Forrás: Origo

A Nemzeti Kreatív Intézet megkeresésünkre közölte: honlapjuk 2014. február 22-én indult el egy rendezvényhez kapcsolódóan, és még átmeneti fázisban van, "dolgozunk az arculaton". Az intézmény szerint a kérdéses logó erre az átmeneti időszakra, a honlappal együtt alakult ki, egy teljesen egyszerű gondolat mentén: a Kreatív szó nemzeti színben körbezárt kezdőbetűjével (C és K). "A végleges logó tervezés alatt áll", írták.

Hozzátették: az emblémát jóhiszeműen használták eddig, nem volt tudomásuk a hasonlóságról, "de természetesen a figyelemfelhívó megkereséseket követően már azonnal levettük a honlapról, és semmilyen kommunikációs felületen nem jelenítjük meg a továbbiakban".

Azt írták, a honlapot a - Nemzeti Kreatív Intézet márkanevet tulajdonló - Carpathia Kft-nél megbízási szerződéssel dolgozó belső munkatárs készítette el, a teljes honlap kialakításának eddigi költsége: 350.000 forint.

A Nemzeti Kreatív Intézet a honlapján azt írja, hogy az elnevezés regionális szervezeti egységek hálózatát takarja, "melyeken keresztül a Carpathia Nemzeti Kreatív Gazdaságfejlesztő és Innovációs Kft. koordinálja és támogatja a kreatív gazdaság fejlesztésében közösen részt vevő piaci szereplőket". Az intézet legutóbb, március közepén azzal került be a távirati iroda híreibe, hogy tárlatot szervezett a milánói expó magyar pavilonjának pályázati anyagából.

A Carpathia egy január elején bejegyzett, állami tulajdonban lévő cég. Gazdasági felügyelőtestülete a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő igazgatótanácsa, melynek szakmai felügyeletét a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium látja el.