Vigyázzon, mert könnyen elvétheti a vonatát!

Vágólapra másolva!
Vasárnaptól május 27-éig a Kerepesi úton átívelő "Százlábú híd" felújítása miatt mintegy harmadával csökken a Keleti pályaudvar kapacitása, ezért a vonatok egy részét más fővárosi pályaudvarokra, illetve vasútállomásokra irányítják – jelentette be Kormányos László, a MÁV-Start Zrt. marketing- és fejlesztési vezetője csütörtökön. 
Vágólapra másolva!

Az eddigi modern vonatok helyett hagyományos szerelvények járnak másfél hónapig a Keleti pályaudvarra, mivel ezek, nagyobb tömegük miatt, képesek átgördülni azon a 200 méteren, amelyen áramtalanítják a felsővezetéket a híd alatt – tette hozzá Ughy Kálmán, a vasúttársaság technológiai tervezési vezetője.

Az utasokat szórólapokon tájékoztatják az új menetrendről, az új érkezési és indulási helyszíneket pedig úgy választották meg, hogy a változások a lehető legkisebb kellemetlenséggel járjanak. Ezért az átirányított vonatokat metróval lehet elérni a Déli és a Kelenföldi pályaudvaron, valamint Kőbánya-Kispesten.

Kormányos László elmondta, hogy a győri, a szombathelyi és a soproni gyorsvonatok a Déli pályaudvarra érkeznek, és ugyanitt lesz a végállomásuk a pécsi, a kaposvári és a zágrábi InterCity vonatoknak is. A székesfehérvári vonatok többsége pedig csak Kelenföldig közlekedik.

Somodi László, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) közlekedésszervezési és fejlesztési vezérigazgató-helyettese arról beszélt a tájékoztatón, hogy a "Százlábú híd" két önálló hídból áll. Az északi kétsávos hídon a 2-es metró megépítéséig a gödöllői HÉV járt be a Keleti pályaudvarig. Ezt a hídrészt nemcsak felújítják, hanem háromsávosra szélesítik. Emellett egy közös gyalogos-kerékpáros átkelőt is kap. A háromsávos déli pálya mellé pedig önálló kerékpárút épül. Mindkét hídpálya hosszabb lesz, így több vágány fér el alattuk, mint most.

A beruházás nettó 4 milliárd forintba kerül, és másfél év alatt valósul meg tette hozzá a vezérigazgató-helyettes.