A kormányszóvivő hangsúlyozta: a kabinet meg fogja védeni a reklámadót, ahogyan megvédte a bankadót és a rezsicsökkentést is. Nem ez az első eset, amikor bizonyos gazdasági szereplők nyomást akarnak gyakorolni a kormányra, így volt ez a bankadó bevezetésekor, a rezsicsökkenéskor, és most így van a reklámadó bevezetésekor is – fogalmazott az MTI-hez eljuttatott közleményében.
Kurucz Éva közölte: a kormány kitart amellett, hogy minden gazdasági szereplőnek arányosan ki kell vennie a részét a közteherviselésből. A reklámadó is egy olyan adónem, amely a reklámbevétellel arányosan növekszik - jegyezte meg a szóvivő. Hozzátette, az RTL Klub csupán egyike a reklámadó hatálya alá eső több száz vállalkozásnak.
A Népszabadság értesülései szerint a reklámadó miatt hivatalos panaszt nyújtott be az Európai Bizottságnál az RTL-csoport. A lap szerint a többi között azzal érvelnek, hogy a diszkrimináció tilalma miatt uniós jogba ütközik a rájuk kiszabott reklámadó, de felmerülhet a versenyszabályok megsértése is.