Gyulay Zsolt vezérigazgatónak nemcsak a sógora, hanem a sógornője is nyert trafikot a Nemzeti Dohánykereskedelmi Nonprofit Zrt. pályázatán – tudta meg a Blikk.
Józsa-Gyurics Tünde, aki a dohányfőnök felesége révén áll sógori viszonyban Gyulayval, összesen három koncesszióhoz jutott, két dohányboltot nyithat Győrött, egyet pedig Mosonmagyaróváron. A Blikk információi szerint a nyertes rokon nem dolgozott a trafikszakmában, hanem hiteltanácsadással foglalkozik, így hirdette magát pár éve a Nyúli Hírekben is.
A Blikk kereste Gyulay Zsoltot, hogy tudott-e sógornője pályázatáról, illetve nem érzi-e visszásnak, hogy rokonai ezzel már öt koncessziót vittek el, mivel az már korábban nyilvánosságra került, hogy a testvérének férje, Solymár László két trafikot is nyert Óbudán, de a vezérigazgató nem válaszolt a kérdésekre.
Gyulay egy korábbi, a Népszabadságban megjelent interjújában elmondta, hogy kinevezése után sokat csörgött a telefonja. „Régi barátok hívogattak, hogy tudok-e nekik segíteni. Sokan megsértődtek. Elmondtam, hogy nem tudom befolyásolni az eredményt” – nyilatkozta akkor a vezérigazgató.
Szerda estig a trafiknyerteseknek csak mintegy az ötöde adta be dohánybolt-engedélyezési kérelmét a Nemzeti Adó- és Vámhivatalhoz, vagyis a többségüknek egyre kevesebb esélye lesz arra, hogy július elsején megkezdhesse a működést. Júliustól ugyanis a dohánytermékeket csak vámhatósági engedély birtokában lehet árusítani, a koncessziós szerződés aláírása önmagában nem elegendő. Minthogy az engedélyezési eljárás lefolytatására 30 napos határidőt engedélyez a törvény, igyekezniük kell azoknak a nyerteseknek, akik még nem nyújtották be a kérelmüket. Ha biztosra akarnak menni, még pénteken meg kell ezt tenniük, különben nem garantált, hogy júliusban ki tudnak majd nyitni.
A 30 napnál azért lényegesen hamarabb is ki tudják adni az engedélyt, ha a kérelmek és a mellékletek kifogástalanok, és megfelelnek a jogszabályi előírásoknak –mondta a lapnak Suller Attila vám- és jövedéki szóvivő, hozzátéve, hogy eddig csak 1135 kérvény futott be a NAV-hoz.