Körülbelül húsz kérdésre - többek között az alaptörvény negyedik módosításáról szólókra - kellett válaszolnia Orbán Viktor miniszterelnöknek április közepén az Európai Néppárt ülésén. A csütörtöki Heti Válasz A füstje és a lángja című cikkében azt vizsgálja, miért "morognak sokan" az európai parlamenti frakcióban a Fidesz miatt.
A cikk szerint a néppártban Elmar Brok Magyarország egyik legjelentősebb kritikusa. "Véleményváltozása talán nem független attól a ténytől, hogy 2011-ig a Bertelsmann sajtókonszern alkalmazottja volt, s a német lapok rendszeresen a vállalat lobbistájaként emlegetik. Márpedig a honi médiapiaci változások egyik vesztes az RTL Klubot tulajdonló német médiamammut, mely a fizetős politikai hirdetések tilalma miatt a jövő tavaszi választási kampányban vélhetően milliárdos összegtől esik el."
Az RTL Klub közleményben reagált a cikk okfejtésére, ebben azt írják, hogy már korábban is nyilvánosságra hozták a pártok reklámköltéseit, amelyek soha nem érték el a milliárdos összeg: a legutóbbi parlamenti választások alkalmával az RTL Klubon a Fidesz 80 484 000 forintot költött. A csatorna szerint ezek alapján azt lehet várni, hogy a következő választások alkalmával a politikai hirdetési bevételek a teljes hirdetési bevételük egy százalékát sem érnék el. "Senki nem gondolhatja komolyan azt, hogy ilyen minimális nagyságrendű - ráadásul egyébként is csak minden negyedik évben elmaradó bevétel - bármilyen hatást válthatna ki a nemzetközi politikában" - írták.