A GPS-t babrálta a karcagi terepjárós

Vágólapra másolva!
Az útviszonyoknak megfelelően vezetett, de nem az útra, hanem a GPS-ére figyelt az a moldáv férfi, aki halálos balesetet okozott a hétvégén Karcagnál. Négy-öt év börtönt is kaphat.
Vágólapra másolva!

Elismerte a bűnösségét az a moldáv autós, aki a hétvégén okozott halálos közúti balesetet Karcag közelében, mielőtt elrendelték az előzetes letartóztatását 30 napra - írja a Blikk. A 24 éves moldáv férfi elmondta, hazafelé igyekezett vasárnap reggel a menyasszonyával és barátjával az ortodox karácsonyt megünnepelni.

Elmondása szerint nem aludt el, hanem az autó GPS-ét nyomogatta, és miközben lenézett, az autója átment a másik sávba, ahol összeütközött egy Opel Astrával, amelyben négyen azonnal életüket veszítették. Az autóban utazó csecsemőt kórházba szállították, ahol pár óra múlva elhunyt. A balesetet okozó Volkswagen Touareg terepjáróban utazók szinte sértetlenül úszták meg a balesetet.

A moldáv férfinak, mivel kettőnél több ember halálát okozó, gondatlan közúti baleset okozásáért kell felelnie, 2-től 8 évig terjedő szabadságvesztéssel számolhat. Mivel büntetlen előéletű, és az útviszonyoknak megfelelően 70-80 kilométeres sebességgel haladt, esélye van arra, hogy 4-5 évvel megússza a balesetet - írja a Blikk.

Az MTI megkereste a Szolnoki Járásbíróságot, az ügyészséget, a rendőrséget, valamint a gyanúsított ügyvédjét is, de a napilap információit egyikük sem erősítette. Balázsné Busku Terézia ügyészségi szóvivő annyit mondott, hogy "történhetett így, de történhetett másféleképpen is". A nyomozás célja épp az, hogy megállapítsa, mi előzte meg közvetlenül, s mi idézte elő a balesetet - tette hozzá. Pásztorné Kovács Ágnes, a Jász-Nagykun-Szolnok megyei Rendőr-főkapitányság sajtószóvivője azt mondta: a nyomozás érdekeire tekintettel nem kívánnak reagálni semmiféle sajtóinformációra az üggyel kapcsolatban. Kovács László, a gyanúsított ügyvédje azt közölte, hogy a napilapban megjelent értesülés számára teljesen új. Nincs ezzel kapcsolatban konkrét információja, nem ismeri a baleset részletes körülményeit - mondta az ügyvéd.

A tavaly augusztusi tragédia (egy BMW X5 egy Fiat Puntót öklelt fel az M3-as autópályán) ismét rávilágított arra, hogy egy átlagos személygépkocsi sofőrje nem indul egyenlő esélyekkel, ha egy több mint kétszer olyan nehéz szabadidő-autóval ütközik. Vajon mennyivel rosszabb a kisebb autóban utazók sansza a túlélésre? Ennek jártunk utána korábbi cikkünkben.