Vágólapra másolva!
1,64 milliárdos szerződést kötött a Szerencsejáték Zrt. a Hung-Ister Filmprodukció Zrt.-vel. A cég a többek között a Hír tv-t, a Magyar Nemzetet és a Mahir Zrt.-t felölelő Nemzet-csoporthoz kapcsolódik, amely Simicska Lajos érdekeltségi körébe tartozik.
Vágólapra másolva!

Jelentős üzletet ütött nyélbe a Szerencsejáték Zrt. régi partnerével, a Hung-Ister Filmprodukció Zrt.-vel az év végén. Az állami szerencsejáték-szervező vállalat saját internetes oldala szerint november 21-én kötött megállapodást a céggel "reklámok gyártására és azok közzétételére" - írja a Népszabadság. A fellelhető adatok alapján a szerződés 2013 egészére szól, nettó összege 1,645 milliárd forint.

Az Atlatszo.hu által publikált szerződések értelmében a Szerencsejáték Zrt. megbízása alapján a Hung-Ister készítette eddig is a sorsolási műsorok adásait a köztévének és a kereskedelmi tévéknek. A Szerencsejáték Zrt. azt közölte a Népszabadsággal, hogy a mostani megállapodás a régi sorsolási műsorok gyártására szóló szerződés meghosszabbítása, módosítása. (A társaság internetes oldalán e szerződés tárgyaként reklámok gyártását, közzétételét jelölték meg.)

A Hung-Ister a Nemzet-csoporthoz (Magyar Nemzet, Hír TV, Hung-Ister, B-Reklám Kft., Mahir Zrt.) kapcsolódik, amely Simicska Lajos érdekeltségi körébe tartozik. A Hung-Ister az Opten céginformációs szolgáltató adatai szerint a B-Reklám Kft. tulajdonában van, amelynek tulajdonosa Simicska Lajos és a Nemzet Lap- és Könyvkiadó Kft. A Hung-Ister gyártja például a Magyarország, szeretlek! című showt, amelyből a Népszabadság szerint éves szinten egymilliárd forint körüli bevétele származik.

A Szerencsejáték Zrt.-nél elmondták, hogy a Hung-Istert pályázat útján választották ki. A nyertes céggel történő szerződéskötésre a tulajdonos, Magyar Nemzeti Vagyonkezelő döntését követően került sor. Korábban a kampányokon egy-egy ügynökség dolgozott, jelenleg a Hung-Ister végzi a kreatív tervezési feladatok nagy részét. Ennek az az oka, hogy az egységes vizuális és tartalmi arculat azzal biztosítható a leginkább, ha egyetlen ügynökség kezében összpontosul a tervezés. Emellett más kreatív ügynökségekkel is dolgoznak egy-egy kiemelt kampányon (tavaly és tavalyelőtt többek között a Carbon Group Kft.-vel, a Kiosk Kft.-vel és a Karmamédia Kft.-vel).

A szerződésben szereplő keretösszeg a maximális összeg, amelyet, ha előre nem tervezhető halmozódások történnek valamelyik számsorsjátékon, nem biztos, hogy teljes egészében felhasználnak - idézi az állami cég válaszát a Népszabadság.