30 millióra bírságolta a CBA-t a versenyhivatal

Vágólapra másolva!
Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt bírságolta meg a Gazdasági Versenyhivatal az élelmiszerbolt-hálózatot.
Vágólapra másolva!

A GVH azért indított vizsgálatot a vállalkozással szemben, mert a CBA a 2010. május 20. és 29. között érvényes, az üzlethálózat egészét érintő reklámújságját úgy jelentette meg, hogy az abban feltüntetett egyes termékek ára nem volt azonos a dunántúli üzletekben érvényes árakkal. A vállalkozás nem gondoskodott arról sem, hogy a termékeket minden franchise üzletében elérhetővé tegye a fogyasztók számára, így a fogyasztók több terméket nem tudtak megvásárolni a nagykanizsai és a zalaegerszegi CBA-üzletekben.

Az eljárás során a GVH megállapította, hogy a franchise-rendszert üzemeltető cég nem hozott létre olyan rendszert, amely biztosította volna, hogy a 2009. január 1. és 2011. március 24. között meghirdetett akciókban érintett áruk minden üzletükben a megfelelő mennyiségben rendelkezésre álljanak. A versenyhivatal szerint továbbá a CBA nem alakított ki egységes gyakorlatot az akciós árakra sem, emiatt a fogyasztók bizonyos esetekben az országos akcióban közölt áraknál nagyobb összeget fizettek egyes termékekért.

A 30 millió forintos bírság meghatározásánál a versenyhivatal figyelemmel volt arra, hogy a hirdetések több mint két éven át jelentek meg, így a fogyasztók széles körét érték el, továbbá arra, hogy a jogsértést a piac egyik jelentős szereplője követte el.